Vår huvudstad är både...

 
...vacker och har ett stort utbud av nöjen och gott att äta.
Och att vi dessutom haft vackert väder på vår minisemester var ett extra plus.
När vi lämnat Albin på hundpensionat och ankor och katter i grannens vård så satte jag och L oss på 6-tåget i fredags.
Vi bodde vid Zinkensdamms tunnelbanestation den här gången, på Hotell Hellstens Malmgård.
 
 
Ett nytt område för oss men det var lugnt, nära till allt och många bra restauranger i området.
När man bor några dagar i en byggnad från 1770 så önskar man att väggar och golv skulle kunna prata.
 
 
 
 
 
Efter lite mat och siesta så var det dags för Magnus Ugglas show på Göta Lejon.
Vilken nostalgitripp!!
SÅ BRA!!!
👍 👍👍👍👍
 
 
 
 
Lördagen blev en "strosa-runt-dag".
Vi bärjade med ett besök på Stortorgets julmarknad i Gamla Stan.
Mysigt område men alldeles för mycket folk för min smak.
Såg ett par saker jag hade kunnat köpa men jag orkade helt enkelt inte trängas.
 
 
 
 
 
Passerad några loppisar också men det blev inga fynd där heller.
 
 
När man promenerar runt så där så blir man såklart fikasugen och jag har länge velat besöka Älskade Traditioner.
Jättegott fika men alldeles för trångt och bökigt för vår smak tyvärr.
Men nu har jag checkat av det på min lista.
 
 
Dela var det vi skulle göra ja...
 😲😉
 
 
På kvällen hade vi turen att få till en middagsdejt med L:s son Peter som bor och jobbar i storstaden.
 😊
 
 
 
 
Jag kan lova att vi var proppmätta efter denna fantastiska middag.
 
Söndagen blev en riktig slappardag innan vi åt indisk mat och åkte iväg till Globen för att se
Mia Skäringers föreställning No More Fucks To Give.
 
 
Vilken kvinna hon är!
Snabba kast mellan skratt och djupaste allvar.
 
 
 
 
Det var en klar majoritet av kvinnor i publiken vilket var synd tycker jag.
 
Riktiga män går och ser denna föreställning!!
 
 
😍
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: