Vissa dagar...

...bara flyter det på.
Igår hade jag ett ganska späckat schema och jag var inte helt säker på att allt skulle gå i lås.
Jag har haft en hel del otur i år med både det ena och det andra så för tillfället är jag lite skeptisk till att saker ska ordna sig till det bästa.
 
Dagen skulle börja med att vår RUT-tjej skulle komma kl 9.00 och hon dök upp precis på slaget och jag drog iväg.
 
 
Mitt första stopp var på gummiverkstaden eftersom jag hade pyspunka på ett däck.
Ganska snart hittades boven i dramat.
Snabbt fixat och sen vidare.
 
 
Nästa stopp blev hos frisören.
Numera har jag gått tillbaka till att alltid klippa mig var 6:e vecka, jag bokar en ny tid direkt när jag klippt mig.
Avskyr när jag blir akut långhårig och inte har en tid bokat för det går ju sällan att få en akuttid.
 
 
Nyfriserad och nöjd åkte jag sedan för att leverera ägg.
Ankorna lägger 3-4 ägg per dag och så många kan vi inte göra av med själva.
 
 
Vidare iväg till nästa grej, en lyxig ansiktsbehandling.
 
Det är något som jag skulle vilja göra en gång i kvartalet, får kanske börja unna mig det.
En behandling kostar ca 800 kronor och det kan jag troligtvis dra in på något annat om jag tänker till och prioriterar annorlunda.
Jag gjorde denna behandling.
 

Omega ansiktsbehandling, 60 min
En behandling som skyddar mot den yttre miljöns påverkan och balanserar hudens fukt och elasticitet.

Efter rengöring, peeling, ansiktsmassage och mask läggs en Omega moisturiser vilken ger näring åt huden och som innehåller bl.a. Rooibos, Marulaolja, Frankincense och Inulin som är höga på antioxidanter, reparerar solskador, anti aging, stimulerar celltillväxt, ökar hudens släthet och är antibakteriell.

 Det ingick även huvud-nack och handmassage, så fantastiskt skönt!
Lite plock av "oönskad hårväxt" fick jag också.
 
Sen iväg till Birsta där jag gjorde några ärenden innan jag mötte upp Eva för en pratstund över en bit mat.
 
 
Det är trist att det är så svårt att få till träffar med sina vänner. 
Ibland går det flera månader mellan gångerna man ses.
Visst har man kontakt och lite "koll" via sms och sociala medier men inget går ju upp emot att träffas öga mot öga.
 
 
 
 
 
1 Lena :

skriven

Låter som en bra dag

2 Lena :

skriven

Låter som en bra dag

3 Lena :

skriven

Låter som en bra dag

Kommentera här: