Vi blir erbjudna...

 
 
...att ta influensavaccin på jobbet och i onsdags var det dags.
Kände mig lite hängig på morgonen så jag tog en Alvedon.
Innan jag gick iväg för att ta sprutan så slog mig tanken att ta febern eftersom jag minns att den frågan brukar ställas av den som vaccinerar.
Jag hade 37,1 med alvedon i kroppen, jag är lågtempad med 36,4 normalt men jag gick ändå iväg.
Det blev nobben, inget vaccin med feber i kroppen, återkom när du mår bättre.
Det var nog helt rätt beslut för jag kände sedan under resten av arbetsdagen att jag blev sämre.
Torsdag morgon var feber och halsont kvar så jag ringde jobbet och sjukskrev mig.
Det senaste dygnet har jag sovit 17 av 24 timmar.
Det sägs ju att sömn är bästa medicinen så det är ju hoppfullt.
 
 
 
 
 
Jag upplever att jag ofta är hängig nu för tiden och funderar om det hänger ihop med Sjögrens Syndrom så jag ställde en fråga i Facebookgruppen.
 
"Blir ni ofta snoriga och får ont i halsen? Jag upplever att jag nästan alltid är snorig med halsont nu för tiden."
 
Jag är inte ensam visade det sig och det känns bra även fast det är tråkigt att sjukdomen har så många "extra tillbehör".
Man får glädjas åt de bra dagarna och försöka uthärda/glömma de dåliga,
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: