Jag har haft...

...strul med min bil under ett par månader.
 
 
Det ena har avlöst det andra och L har fixat felen eftersom.
Det senaste felet, en handbroms som satt fast som sten, bestämde jag att vi skulle låta en verkstad fixa.
Det och en koll av drivaxeln eftersom bilen vibrerar fram.
Jag har haft bilen inlämnad på verkstäder tidigare och ofta ger det mig en rejäl pulshöjning, och det var lika den här gången.
Vad är det som gör att verkstäderna ska suga ur folk vartenda korvöre dom har och dessutom bemöta kunden med översittarfasoner!!??
Pengar naturligtvis men ändå!!
Ett bra bemötande borde dom kunna "bjuda på" i alla fall.
Mina åsikter och berättelser om bilverkstäder skulle kunna pågå en lång stund men jag tror budskapet redan gått fram.
Hur som helst...
 
L har varit på kurs den här veckan så för att ta mig till stan behövde jag hjälp.
Fick lifta med en granne till Matfors och sedan tog jag bussen till stan.
 
 
Riktigt trevligt att åka buss på den sträckan som jag kört i bil massor av gånger.
Kul att kunna sitta och titta på allt vid sidan av vägen.
Jag kände nästan inte igen mig!
Önskar att jag skulle kunna ta bussen oftare men där vi bor är det ju bara "skolbusstider" som gäller.
 
När jag kom till stan så började jag med en fika med mig själv.
 
 
Jag har inga problem med att fika/äta ensam ute, tycker att det kan vara ganska avkopplande.
Mysigt att lyssna på sorlet och att titta på folk.
Efter fikat strosade jag runt på stan några timmar.
Sundsvall är en vacker stad.
Avslutade stadsbesöket med en runda till Kulturmagasinet.
Det är en speciell känsla att vandra runt på ett bibliotek.
Lukten av vällästa böcker är speciell.
Hittade ingen ny spännande läsning men det behövs egentligen inte för min läslista är mer än full.
Sen tog jag bussen till Birsta och hämtade min bil.
Dyrt blev det såklart och jag blev lite orolig där ett tag när dom först inte hittade igen min bil!!
Overkligt!!
Nog om bilverkstäder nu!!
 
Strosade runt lite i Birsta också innan jag sammanstrålade med L.
Vi avslutade stadsbesöket med en middag på Dragon House.
 
 
Mycket kolhydrater blev det och det känns i kroppen idag.
Men ibland får man unna sig.
=)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: