En av mina...

...gässlingar dog i måndags natt.
 
 
Den blev helt plötsligt jättedålig och gick inte att rädda.
Misstänker att den kanske hade ett medfött hjärtfel eller något för den växte inte lika bra som sitt syskon.
Den överlevande gässlingen fick panik när den blev ensam och det gjorde såklart att jag också fick panik.
Skrev en efterlysning på Facebook om någon visste om gässlingar/ällingar någonstans och fick napp inom en halvtimme.
Facebook när det är som bäst!! 
Fick tips om en familj med Svensk-gulanka-ällingar till salu och det blev bestämt att jag kunde hämta på eftermiddagen.
 
 
Hade ett nattpass på schemat men kände att jag gärna ville vara hemma och kolla hur det skulle gå så jag skickade ett sms till min chef och förlarade situationen.
30 minuter senare hade han fixat ledigt åt mig.
 
Från att ha varit en ensam och panikslagen liten gässling på morgonen till att vara nöjd med två nya kompisar.
 
 
 
När jag kom ut i ankhuset på kvällen låg alla tre i en hög och sov.
 
Jag var helt slut efter nattens och dagens "äventyr" så det blev en väldigt tidig kväll
 
 

Kommentera här: