När man som jag...

 
 
...burit på övervikt största delen av livet så blir jag oerhört ledsen och förbannad när smala människor klämmer lite  skinn på magen och säger att dom måste banta.
Visst är det så att övervikt, i många fall, är en fråga om att äta för mycket och röra sig för lite men inte alltid.
Det finns många orsaker och förklaringar.
Min övervikt ligger runt 15 kilo.
Jag brukar kunna gå ner 5-8 kilo sen blir det något som gör att jag tappar sugen och så går jag upp igen.
Nu har det varit en lång period där min kropp har värkt och det har såklart gjort att jag inte orkat röra mig så som jag borde.
Resultatet av detta är en viktuppgång...igen.
Igår började jag tänka-äta LCHF...igen.
Jag känner mig motiverad och på gång.
KÄMPA TJOCKIS!! 
 
 
 
 
 
 
1 Saija:

skriven

Då kan vi kämpa tillsammans för jag har också börjat med lchf, igen... :)

Svar: Låter som en strålande idé!
ejmis

2 Jaana:

skriven

Jag tycker som du, att det är jobbigt när ej överviktiga klagar på att dom är tjocka.
Jag har ju också en massa övervikt och det är inte det lättaste att bli av med dom. I mitt fall hjälpte ju inte en GBP-operation....suck.
Kram!

Svar: Kram!
ejmis

Kommentera här: