Röntgen igen...

...och den här gången av aortan.
 
 
När jag hade den brustna tarmen tyckte en av läkarna att han hörde ett blåsljud från njurarna därav denna röntgen.
Jag trodde i min enfald att det var njurarna jag skulle röntga så det kändes rätt obehagligt när det var den stora kroppspulsådern...
Fick dessutom åka ända upp till Örnsköldsvik för detta. En nätt dagstur på 40 mil.
Vår röntgenavdelning här i Sundsvall verkar vara i kris...inte bara den avdelningen tyvärr...känns lite oroligt med ett sjukhus som bara fungerar sämre för varje år som går...
 
Men, men...jag har varit till Ö-vik nu i alla fall och nu hoppas jag på ett snabbt och bra svar.
Hade sällskap av Annica på dagsturen och det var skönt att slippa åka så långt själv.
Vi hann med Dollarstore i Kramfors och Lidl i Härnösand också.
 
1 Eva Å:

skriven

Jag tycker det är jättebra att sjukhusen samarbetar för väntetiden förkortas betydligt. Kanske är det så att befolkningen lever längre och längre och med ålder kommer sjukdomar så sjukhusen har svårt att räcka till. Jag vet inte men jag och min familj har haft turen att få vara jättenöjd med sjukvården, inga problem alls, jag hoppas det fortsätter så =)

2 Sus:

skriven

Hej på dig,
Men om du var i Kramfors och dollarstore så var du väldigt nära där jag bor idag. Jag har ju flyttat och ändrat en del i mitt liv.

/Sus

Kommentera här: