Jag var riktigt orolig...

....förra veckan när jag skulle besikta min bil.
 
 
Den är av årsmodell 2001, alltså en gammal bil.
För mig är bilen något som bara ska rulla utan bekymmer.
Kan bli gråhårig av att tänka på hur mycket bekymmer det kan vara med gamla bilar.
Men Pärlan gick igenom utan bekymmer!!
Ett litet "tips" om att ett par bussningar behövde bytas bara.
Gissa om jag blev glad!!
=)
 
Hade fått ett litet stenskott på framrutan som jag passade på att ta tag i samtidigt.
 
 
 
Rullade in hos en glasmästare utan att ha beställt tid och hade turen att stöta på en trevlig man där som prioriterade att hjälpa mig före att dricka sitt förmiddagskaffe.
Blev positivt överraskad över att det kostade NOLL KRONOR att få stenskottet lagat.
Det måste vara väldigt dyrt att byta en hel framruta för det verkar som om många bilförsäkringar betalar stenskottslagningarna helt utan självrisk.
 
 
 
 
1 Micke:

skriven

Annat var det förr..då fick man byta hela rutan på försäkringen med 1500 i självrisk.
Bra att de ändrat på detta...grattis till högsta vinsten...bilen gick igenom..lika härligt varje gång :)

Svar: Ja det kändes som en riktig högvinst. =)
ejmis

Kommentera här: