Det känns sorgligt...

...men samtidigt skönt att det löst sig på ett bra sätt.
Från och med idag finns det inga hästar på gården längre.
Det är med sorg i hjärtat jag tittar ut över de tomma hagarna men samtidigt är jag glad över att finaste Challe får en chans till, som ridhäst den här gången.
 
 
 
Jag hade bestämt redan när jag och A separerade att jag inte skulle ha några hästar hemma kommande vinter men jag hade tänkt ha dom kvar i alla fall septembet ut.
Nu blir det ju inte alltid som man tänkt sig och eftersom tjejerna i grannbyn blev så förtjusta i Challe så känns det ändå rätt att låta honom flytta tidigare.
Nu håller jag tummarna för att dom kommer att trivas tillsammans!!
 
 
 
 
 
1 Lotta från Småland:

skriven

Jag har ägt två travare som jag ridit och älskade de båda! Lätthanterade, lättlärda men lite heta på gröten. Det märks att de är avlade för tävlingar.
:-) Härligt att han fick ett nytt hem och inte behövde sluta sina dagar i förtid.

2 Irene Kari:

skriven

Hei Ejmis!
Det var interessant å besøke din storslåtte blogg!!! God sommer!
Vennlig hilsen Irene Kari.

Kommentera här: