Den senaste veckan...

...har jag haft besvär med mina leder igen.
Stela och onda är dom.
 
 
Jag utreds ju för Sjögrens Syndrom och har en utredning kvar att göra, nämligen en läppbiopsi.
Nu är det så att en läppbiopsi medför, enligt min läkare på rematologen, en risk för att skada nerver.
Hon tycker att jag kan hoppa över den undersökningen eftersom " det finns ju ändå inget bot mot sjukdomen, det är endast smärtlindring som kan erbjudas men du måste ju avgöra själv hur du vill göra".
 
Detta är precis vad jag INTE vill höra av en läkare...välja själv??
Hur sjutton ska jag veta??
Och är det bra eller dåligt för mig att få en diagnos, om man bortser från att det "bara finns smärtlindring".
Som om jag inte hade nog med tankar som snurrar i mitt huvud!!
 
 
1 Lotta från Småland:

skriven

Jag har enligt läkaren fibromyalgi. Alltså inget bot, bara smärtlindring. Om det nu skulle vara så att du har Sjögrens syndrom så tänk på det här. Det är väldigt lätt att tro att alla problem och sjukdomar man får har med ens diagnos att göra. Jag har till exempel gått med en värkande fot i ett par månader eftersom jag trodde det var fibron. Istället visade det sig vara en inflammation i foten, alltså något som gick att behandla.

Svar: Kloka ord. Det tar jag till mig. Kram!
ejmis

Kommentera här: