Besök från andra sidan?

Det hände en märklig sak i lördags...jag tror faktiskt min bror var på besök från andra sidan.
 
Jag satt i bilen och väntade på att Tobbe skulle möta upp mig.
Tobbe är den av hans vänner som jag tror stod honom allra närmast...dom var verkligen så goda vänner.
Det dom har gjort/upplevt tillsammans skulle kunna bli en bestseller om allt skrevs ner.
 
I alla fall så satt jag där med bilen på tomgång och precis när Tobbe svänger in på parkeringen och blinkar mot mig med hellysena så blir min bil helt konstig!!
Den "bluddrar", skuttar till och stannar...detta har aldrig hänt tidigare,
Jag försöker starta den men den stannar direkt igen.
Får till slut igång den men då tar inte gasen!!??
Kommer till slut iväg men bilen skuttar fram och jag känner att jag blir riktigt orolig.
Efter ca 400 meter händer något igen...bilen blir åter helt normal.
 
Först tyckte jag bara detta var märkligt men sen slog mig tanken...var det min bror som från andra sidan gjorde mig uppmärksam på att han var medveten om att jag och Tobbe träffade varandra för en rolig utekväll?
När jag och Tobbe parkerat våra bilar och kramade om varandra då berättade jag om mina tankar för honom direkt och hans svar var, helt självklart, "klart det var Jocke...jag tror han är i min lägenhet ofta".
 
Jag vet att många säkert tycker att detta är en helt absurd tanke men för mig är det inte det.
Jag tror på en andra sida, det har jag alltid gjort.
 
 
 
 
1 Kusin Kicki:

skriven

<3 Klart han var med dig <3

2 Lotta:

skriven

Är helt övertygad om att det var din bror. Både min mor och mormor besökte mig den första tiden efter de gått bort. :-)
Nu till något annat... Var i Ullared i lördags och inne på GeKås. De har gjort om sen jag var där sist så nu är det lite luftigare och bland skönhetsprodukterna är det bättre uppdelat. Nu finns det en hel, lång hylla med bara nagellack! Tänkte direkt på dig när jag såg det. :-D

Svar: Härligt att höra...har en vårresa planerad dit =)
ejmis

3 Eva Berg:

skriven

Absolut.... Följ med på seans nästa gång!!
Kram!!

Svar: Nästa gång är jag med!! Kram!!
ejmis

4 Linda/Candygirl:

skriven

Vad häftigt.. jag tror också på sånt.. men jag har aldrig upplevt nåt själv. Däremot är jag lur på att busungen gjort det när han var mindre

5 Sandra:

skriven

Helt säkert var det han. <3

6 Eva Å:

skriven

Jag tror också att det finns en sorts andra sida men jag tror också att det mesta som händer oss har en naturlig förklaring. Jag tycker det låter som en helt vanlig ispropp, har varit med om det massor av gånger och förloppet är precis som du beskriver, bluddrar och helt död på gasen, bilen blir kvävd, sen släpper den och allt är som vanligt, det borde ju du känna igen, biltjejer som vi är :-) Jag tror att vi söker tröst i små händelser när saknaden är smärtsam. Det var likadant när morfar dog, mamma och Bjarne såg tecken i allt som hände, en klocka som slutade slå plötsligt, tecken i damm osv osv, händelseran var oräknerliga, jag tror det är en del av sorgearbetet, att få tänka att de fortfarande är kvar med oss och det är de ju, i våra hjärtan.

7 Eva Å:

skriven

Jag tror också att det finns en sorts andra sida men jag tror också att det mesta som händer oss har en naturlig förklaring. Jag tycker det låter som en helt vanlig ispropp, har varit med om det massor av gånger och förloppet är precis som du beskriver, bluddrar och helt död på gasen, bilen blir kvävd, sen släpper den och allt är som vanligt, det borde ju du känna igen, biltjejer som vi är :-) Jag tror att vi söker tröst i små händelser när saknaden är smärtsam. Det var likadant när morfar dog, mamma och Bjarne såg tecken i allt som hände, en klocka som slutade slå plötsligt, tecken i damm osv osv, händelseran var oräknerliga, jag tror det är en del av sorgearbetet, att få tänka att de fortfarande är kvar med oss och det är de ju, i våra hjärtan.

8 Eva Å:

skriven

Hoppsan, vad betyder det att det publiceras två ggr. Visserligen tröck jag på Skicka kommentar 2 ggr men det är nog så att det är ett meddelande från andra sidan att jag har rätt ;-)

9 Lena:

skriven

Klart det var din bror <3.

10 Ann Catrine:

skriven

Eva Å har skrivit så klokt här ovanför!
Vid tillfälle ska jag berätta något som en släkting till mig var med om, alldeles för långt att skriva här.
Men vi ska ju snart ses ;-) Hoppas jag!

Kram

11 Nyckelpigan:

skriven

Tror precis som du på andra sidan... Klart den finns! Kram

12 Nina Lindh:

skriven

Det var säkert en hälsning... man får dem på olika sätt! Härligt!

Kommentera här: