Äntligen!!

 
Efter MINST 5 års väntan så blommar min orkidé!!
 
1 Mossfolk:

skriven

Oj, så länge hade jag inte orkat vänta. Mina blommor möter inget större tålamod ;) Men två just sådana orkidéer köpte jag för tre år sedan och det har inte gått en enda dag utan att där funnits blommor eller knoppar.

2 Åsa:

skriven

Härligt!!
Jag tog två hemifrån som inte blommat på lääänge, och satte i mitt fönster på jobbet efter semestern. Dem är det bara jag som sköter även där, och nu kommer det knoppar på bägge!!
(Norrfönster där, kanske det?)

3 Lotta från Småland:

skriven

Det var verkligen på tiden! När mina blommat klart åker de ner till tvättstugan tills de får nya knoppar. Men fem år hade jag nog inte väntat...

4 Eva Å:

skriven

Visst är de fantastiska! Jag hade en orkideé som jag ställde bakom en gardin i tvättstugan och glömde bort. Såg den av misstag efter ett halvår och gav den lite vatten, lika långt tid gick igen och då fick den åter vatten. Efter ännu nån månad såg jag knoppar. Jag flyttade den till köket och där blommade den månad efter månad, så fantastiskt vacker. Nu har den blommat över igen. Den står nu i ny fin kruka och aldrig att jag glömmer den igen, vilken livskraft!

Kommentera här: