Sanningen är den att...

 
 
...jag har nog aldrig lagt om däck på bilen själv i hela mitt liv...inte vad jag kan minnas i alla fall.
Men i dag var det dags att lära sig något nytt igen.
A ställde upp som "lärare" tack och lov!!
Inte det lättaste att lägga om däck eftersom man skulle behöva en tredje arm, men nu har jag i alla fall gjort den en gång.
1 Åsa:

skriven

Bra jobbat!!

2 Eva Å:

skriven

Byta däck är enkelt, har gjort det massor av gånger. Problemet är bara om de är för hårt åtdragna när de ska av, då kan man slita livet ur sig och inget händer ändå. Vill man inte göra det själv så står det ju skyltar överallt om folk som byter däck åt en för 150 kr, det kan det faktiskt vara värt, är jäkligt tråkigt om sanningen ska fram. Det gäller ju oxå att ha fast underlag när man ska hissa bilen och så här på landet är det svårt nu på våren, hela våran uppfart gungar liksom..

3 Lena:

skriven

Dom där däckbytena ja... Svarta pärlan har fått däckbyten av mina föräldrar ett par år inne på firma. Någon släkting till pappa som jobbar så då har det gjorts så gott som gratis :).
Min fasa är att jag ska behöva byta på släpet när jag åker själv med någon av hästarna =S

Jag kommer gärna upp och kollar på hästsakerna. :)
Jobbar hemifrån om dagarna nu så jag är ganska flexibel när det passar att jag åker för min del.

Svar: Jag har ofta lediga dagar så vi kan väl försöka hitta någon dag. =)
ejmis

4 Jaana:

skriven

Va duktig du är!
Jag har heller aldrig bytt däck på bilen....vad jag kommer ihåg....

Kram!

5 Lotta:

skriven

Här är det tvärtom. Förr bytte jag däcken själv men numera är det maken som sköter det.

Kommentera här: