Tålamodet...



...blev verkligen prövat idag när jag och A varit ute och handlat kläder och skor åt honom.
Han avskyr att handla kläder och han behöver dessutom storlekar som inte är så lätta att hitta.
Som tur är så finns Dressman XXL nu,  men skor,han har 46-47 och det är nästan omöjligt att få tag på.
I vanliga fall handlar jag åt honom, inte skor det måste han pröva, men kläder.
Men idag var det en ny kostym han behövde och det fixar jag inte.
Men vi lyckades till slut, tack och lov!!

Jag har även hunnit med att skjutsa mamma på några av hennes ärenden.
Det gjorde jag medans A var på ett möte på jobbet.
Hann också till veterinären och vaccinerade en hund, handlade en del inför helgen och så var jag på brorsans grav.
Det är första gången jag varit där efter begravningen, det var en overklig känsla att se graven.
Hade med en lykta och en ängel som jag satte dit och så grät jag en stund.
Jag tänder ett ljus varje kväll vid hans foto här hemma.
Det känns skönt att göra så. Jag vet egentligen inte om det är så viktigt för mig att ha en grav att gå till men nu finns den och jag kommer självklart att besöka den.

När vi kom hem tog vi tag i lite sysslor här hemma på gården och sen grillade vi till middag.
Nu ska jag gå och lägga mig. Mitt huvud bultar efter att jag slagit i det i bakluckan på bilen.
Det blev en stor bula och just nu spänner hela huvudet.
Lite sömn kommer nog att göra susen.

1 bloggtanten/kottenliv:

skriven

Synd vi inte bor nämre varandra för då kunde du handla till mig med för jag är precis som A jag ;)

2 Ann Catrine:

skriven

Du skulle ju kunna få handla till mig också... ;-)

Gillar inte speciellt att shoppa!

Om det inte är på loppis då ,-)

Besökte några såna små i Indal på Morsdagsutflykten,

inga större fynd dock, men bra ändå...

Säsongen har ju bara startat!



Ha en bra dag vännen!

3 Nyckelpigan:

skriven

Oj oj handla med karl är inte alltid lätt ;)

4 trollet:

skriven

aj, var rädd om huvudet!! ;)

Kommentera här: