Nu blir det gnäll på...

...hög nivå så orkar ni inte med sånt så är det lika bra att ni slutar läsa här.

Jag har ryggskott...och hosta...och snuva!!!
JAG ÄR LESS!!!!

Förkylda har vi ju varit i det här huset ett par veckor nu och hostan har varit jättejobbig.
Men hosta i kombination med ryggskott är VÄRRE än jättejobbigt.

Ryggen gick "av" i tisdags.
Mitt bästa botemedel för ond rygg brukar vara att promenera men med denna blankis har det varit snudd på omöjligt.
Även fast broddarna är på så är det svårt att inte gå och spänna sig.
Tog i alla fall en promenad till brevlådan då på tisdagen, det är ca 150 meter, och trodde aldrig jag skulle ta mig hem igen.
Som tur är så står soptunnorna där också så jag kunde hänga mig på dom ett tag.
Jag var genomblöt av svett när jag kom hem.

Praktiskt taget hela onsdagen tillbringade jag i ryggläge, det var bara när jag låg på rygg med böjda knän som det inte gjorde ont.
Eftersom A jobbade kväll så fick jag släpa mig ut och ta in hästarna. Att komma i stövlarna tog flera minuter.
Det är tur att hästarna är snälla, skulle dom börja busa så skulle jag vara chanslös.
När jag får ryggskott kan jag inte räta på ryggen men att ha ryggen böjd som en ostkrok funkar hyffsat.
När jag står upp så känns det som det sitter en kniv i ryggslutet.
Ni kan säkert föreställa er hur skön "kniven" känns när hostattackerna kommer.

I går kunde jag faktiskt räta ut ryggen så pass att jag kunde vara uppe hela dagen.
Var t o m över till min granne A och drack en kopp kaffe.
Även fast jag tyckte jag gick bra så tyckte hon att jag gick som om jag hade "gjort nr 2 i byxan".

Tack och lov så blir det nu bättre och bättre i ryggen.
Fattar inte vad jag skulle ha gjort om jag inte haft Citodon här hemma.



Som pricken över i har jag dessutom ett födelsemärke som växer.
Det sitter mitt på näsryggen. Ser ut som en stor vårta nu. INTE KUL!!
Den 19:e har jag fått tid hos läkare på sjukhuset som ska ta bort den.
Lite bekymrad känner jag mig över vad det kan vara för hudförändring...





1 Nyckelpigan:

skriven

Hoppas du blir bättre snart, håller alla tummar jag! Inget kul att vara sjuk & det låter som du fått allt på en gång. Kram

2 Jaana:

skriven

Usch, låter ingen vidare :(

Hoppas du kryar på dig snart.



Men tyvärr brukar det kunna vara så att när väl en krämpa kommer, så följs den åt av fler.... ibland i alla fall.



Själv är jag inne i en sån "period" nu.



Kram!

3 Marie-Louise:

skriven

Hoppas både ryggen och förkylningen/hostan ger med sig snart. Krya på dig vännen. Kram

4 Hanna Ek:

skriven

Hej! Vill du göra bloglovinbyte? :)

5 Frida:

skriven

Blä, hosta och ryggont måste vara sämsta kombinationen som är möjlig :(

Hoppas du känner dig bättre.

Kommentera här: