Ni vet hur det är när...

...man gjort upp en plan för dagen och den spricker redan på morgonen?
Så var det i går men det gjorde inget för det blev en bra dag ändå.
Tanken var att A:s bror skulle komma till oss i helgen så prio 1 på min lista var städning, handling och matlagning.
Vid 8.30 ringde vår granne L och frågade om vi kunde vara barnvakt några timmar och det sa vi att vi kunde.
Tänkte att barnen får hänga med på det vi har att göra.
Men då får vi plötsligt beskedet att A:s bror blivit magsjuk och inte kunde komma så då tog jag med mig hundar och ungar ut i skogen för att leta svamp i stället.
Mycket roligare än städ och matlagning!!
;)
Hittade ca 10 små halvtorra kantareller, det var allt, men det blev en rolig stund i skogen i alla fall.
Hundarna hade nog roligast av alla för dom lyckades hitta ett lerdike som dom badade i.
Fy fasen som dom såg ut!!
=/
Blev till att duscha dom när vi kom hem men det var ju en rolig syssla det med när man hade småtroll på besök.
A hade fullt upp med att assistera vid grävningen för fiberkabeln.
Kan ni fatta att vi som bor mitt ute i skogen ska få fiber!!??
=)
Snart kommer jag att kunna blogga med blixtens hastighet. Nu har vi 6-8 Mb och till hösten 100 Mb.
 
 
Vid lunchtid åkte vi ner på Lövis och åt toast.
Där träffad jag min granne E som gärna ville ha sällskap när hon skulle ner på ICA på efterrmiddagen och det passade ju mig perfekt.
Köpte mig en sallad i deras salladsbar, perfekt middag.
A var på Dannero på trav, Flisan startade.
Hon fick sista pengarna efter att ha galopperat kort i sista sväng.
Surt sa räven men det blev i alla fall en godkänd tid och en "matlapp".
När A kom hem blev det lite vin och en film.
Jag gillar att ha semester!!
=)
 
 
 
1 soffie:

skriven

härligt med en skogstur, ha en mysig kväll nu...

Kommentera här: