Hade nästan panik...

 
...över hur gräsmattan såg ut så i går morse kl 8.00 slet jag fram gräsklipparen och klippte trots att gräset var blött.
Det regnade i alla fall inte.
Snyggt blev det inte men det var ett måste att klippa annars hade vi fått slå med lie sen.
Hade precis duschat när O & J dök upp. O skulle hjälpa oss med en del saker.
Jag och J åkte och levererade ägg medans grabbarna jobbade på här hemma.
Packade sen in oss i bilen för att äta en lunch på byn innan vi åkte in till min mamma för att flytta/rensa bort möbler och annat "rat" som skulle på tippen.
Vi var inte dom enda som var på soptippen.
Alla 3 filerna var det kö i.
Det är nästan lite otäckt att se allt som slängs...vi lever verkligen i ett "slit och släng"-samhälle.
Tur jag kan väga upp detta lite med mitt loppis-beroende.
;)
 
När O & J åkt hem och A lagt sig för att vila innan nattpasset åkte jag ner på "Lövis" för en fika och lite surr med G, A & A.
Tyvärr var myggen och knotten HELT GALNA så efter att toasten var uppäten åkte vi hem till A för ett glas vin på hennes altan.
Sen avslutade jag kvällen med två av mina favoritserier.
 
 
"Tyst vittne"
 
 
"Nurse Jackie"
 
När jag kröp ner i sängen sen så var det iskallt i sovrummet!!
Vart är dom varma sommarnätterna??
Jag kan inte minnas att det varit en enda sådan än i år!!
 
 
 
 
 
1 Nettan:

skriven

Ja, det är väl inte så konstigt att gräsmattan växer som ogräs i det här konstiga vädret - regn !
Hoppas du haft en bra lördag !
kram

Kommentera här: