Sista natten...

...på jobbet på den här 3-veckors nattperioden gör jag nu i natt.
Att jobba natt har sina fördelar men också sina nackdelar.
Fördelarna är att nätterna oftast är mycket lugnare än dagarna på jobbet och att det ger lite mer pengar i plånboken.
Nackdelen är att det är onormalt att vara vaken på nätterna och det vet kroppen om.
Jag har ju aldrig några problem med att sova, oavsett om det är dag eller natt, men mattiderna blir ju helt klart rubbade vid nattarbetet.
Men jag kommer att fortsätta göra mina nattpass eftersom det ger en arbetstidsförkortning.
Att jobba i genomsnitt 34 timmar/vecka är för lockande för att jag ska överge natten.




1 Marie-Louise:

skriven

Jag förstår verkligen varför du jobbar natt. Jag har också jobbat natt förut, tyvärr var det när barnen var små och jag skulle vara en sådan där "duktig mamma" som hämtade tidigt på dagis. Det passade inte riktigt ihop med nattarbetet men annars trivdes jag kanonbra med att jobba natt. Kram vännen

2 Nyckelpigan:

skriven

Jag beundrar alla som jobbar natt. Själv har jag testat men min kropp fixar inte det. Kan inte ställa om mig igen... Känns fint att det finns människor som vill & kan jobba natt :)

3 Nyckelpigan:

skriven

Beundrar verkligen alla som vill & kan jobba natt. Själv har jag testat men fixar inte ställa om mig igen.. Känns fint att det finns människor som du som fixar det :)

Kommentera här: