Jag har varit...

...på utbildning/konferans med jobbet i Jönköping tisdag-torsdag.
Kul, inspirerande och lärorikt att vara på turné men SÅ SKÖNT att komma hem till A och fyrbentingarna igen.
Vi har fått lyssna på flera mycket intressanta och duktiga föreläsare men personen som berörde mig mest var den här killen.

Jan Nordström.

"Sedan 2006 föreläser och arbetar jag i olika projekt om psykisk ohälsa. 

Jag arbetar ideellt som mentor och stödperson till killar och män som av olika anledningar 

mår dåligt inuti, bland annat tillsammans med Riksföreningen för Anorexi/Bulimikontakt.

När jag var sjutton år blev jag sjuk i ätstörningar, träningsmissbruk och självmordsförsök. 

Det tog arton år innan jag blev fri.

Jag har även insjuknat i flera psykoser.

Det som räddade mitt liv var andra människors seende hjärta.

Deras värme, kärlek och medmänsklighet.

Och att jag vågade berätta om allt det jag hade inuti.

 

Det jag försöker nå är bilderna och orden som berättar. 

Som rör.

Om allt livet bär.

Om ljuset, skuggorna, mörkret och färgerna.

Mitt livs berättelse är den om kärlekheten, hoppet och medmänskligheten.

Den om det seende hjärtat.

När vi vandrar med varandra."




Jag grät flera gånger under den timmen han berättade om sitt liv.
Han kunde också locka till flera skratt, men att höra en psykiskt sjuk människa berätta om sitt liv är oftast rätt sorgligt.
Titta in på hans hemsida, han är en fantastisk fotograf och har skrivit flera böcker.

På kvällarna har jag ätit och druckit gott och haft mycket trevligt tillsammans med mina jobbarkompisar.
Ett par dagar på hotell ibland är inte helt fel!!
=)





1 Åsa:

skriven

Det bästa med att åka bort är ibland att det är så skönt att komma hem! =)

2 Åsa:

skriven

Det bästa med att åka bort är ibland att det är så skönt att komma hem! =)

3 Annki Berg:

skriven

Lämnar mitt svar om LR här =)

LR är ALLT man kan tänka sig och lite till hahaha



Ni kan läsa om LR under LR World i menyn längst upp.



Jag är konsult i LR och säljer allt från rengöring, smink,parfym, aloevera till hälsokost och djurprodukter.



Lätt att sälja och lätt att tjäna pengar!!man behöver inte hålla paryn å så för att man är konsult, man kan bara handla till sig själv om man vill eller sälja till nära och kära, man betsämmer själv hur mycket man vill jobba och hur mycket man vill tjäna =) Bra va?!



Intresserad att veta mer? mejla mej gärna ditt telefon nr så kan vi prata mer på telefon.

Inga som helst köp och sälj tvång!!!

4 Carina:

skriven

Sv. Tackar :)

5 Åsa:

skriven

Svar: Men du... jag la ju ut en bild i går ju! =)

6 Margaretha:

skriven

Så intressant att lyssna på fängslande människor.

Och att bo på hotell.....det e det bästa jag vet !!! Är barnsligt förtjust i lyxiga hotellfrukostar.... :o)

Kram på ig

Margaretha

Kommentera här: