Efter tre veckor...



...med nattarbete så slog den till idag, DEN STORA TRÖTTHETEN!!
Efter en period av mycket nattarbete brukar det komma en dag med en förlamande trötthet.
Det känns som bomull i huvudet, tankarna går långsamt och det känns som om det saknas kontakt mellan kropp och huvud.
Det är INTE kul när man ska vara på jobbet en sådan dag och försöka vara kreativ och tänka.
Idag hade vi jobb i vårt projekt, massor att sammanställa inför nästa seminarium om någon vecka.
Jag kan lova att jag inte var rapp i tanken.
Det är tur att jag har bra jobbarkompisar som kan backa upp sådana här dagar...

1 Synnöve:

skriven

Hej på dig vännen.

Vill bara starta med att önska dig ett gott nytt år 2012. Hoppas att det blir ett bra år för dig där på gården.



Inte bra att jobba natt så många veckor... Kroppen tar stryk. Hoppas du får några dagar ledigt nu så då du får vila upp dig igen.

Många varma kramar från Synnöve.

2 Camilla:

skriven

Bra jobbarkompisar är ju bara SÅÅÅÅ viktigt.

Visst har jag bra jobbarkompisar,men jag tror inte att dom kan ta bort min feber ;)

Kram!

3 Marie-Louise:

skriven

Förstår verkligen att den stora tröttheten kan komma efter en intensiv nattarbetsperiod. Tur att dina arbetskompisar var piggare :) Kram vännen

4 Carina:

skriven

Ja det tar å krafterna att jobba natt, hoppas du fått sova ordentligt så du är piggare idag!

5 Paula i pörtet:

skriven

Jag beundrar verkligen alla som jobbar skift, har aldrig ens provat, däremot har jag som egenföretagare varit van att jobba 12-14 timmar om dagen sju dar i veckan, inte konstigt man blev sjukpensionär.

Sköt om dig!

6 Eva Å:

skriven

Undrar om jag skulle fixa att jobba natt. Tror det skulle gå bra fram till 2-3 tiden, den krogklockan har man forfarande kvar i sig antar jag men sen, suck, hur fan klarar man av att hålla sig vaken i en lugn och tyst miljö, det gäller att hitta på saker att göra annars kommer nog John Blund på besök objuden.

7 Nyckelpigan:

skriven

Oj låter jobbigt att vara så trött. Hoppas du blir piggare snart. Kram

8 Linda Gustafsson:

skriven

Oj vad jobbigt att vara så trött. Hoppas att det snart går över! Mysig blogg btw! :-)

Kommentera här: