Återblick 2011



Det är helt fantastiskt att kunna gå tillbaka i bloggen och sammanfatta året månad för månad.
Sammanfatta och kanske framför allt påminnas.

Jag blir påmind om alla trevliga sammankomster med goda vänner.
Klasskompis-gänget som utökats under året.
Och vad härligt att jag fått kontakt med mina kusiner igen efter alla år.
Alla trevliga loppis- och shopping rundor.
Jag blir förvånad över att jag hunnit med att läsa så många fler böcker än vad jag trodde.
Och vad många filmer jag hunnit se!!
Och jobbet har jag kvar fortfarande och även fast det går upp och ner så vill jag inte byta bort varken arbetsuppgifterna eller arbetskamraterna.

Tyvärr finns det saker som varit mindre roliga under året också.
En person som borde vara en av mina allra närmaste tar avstånd.
Jag har ägnat timmar åt att försöka förstå vad som händer och försöka skapa en förändring men det verkar svårt...detta tär på mig.
Försöker skjuta det ifrån mig men som ni säkert vet så är det inte alltid så lätt att stänga av sådana här tankar.
Jag hoppas 2012 skapar en öppning på något sätt...




Kommentera här: