Årets första dag





Vi firade in det nya året hos våra grannar A & P.
Massor med gott att äta och dricka, paketspel och prat och skratt in på småtimmarna.
I morse var vi trötta men vi släpade oss ändå upp och släppte ut hästarna sen kastade vi oss i säng igen för en LÅÅÅÅNG sovmorgon.
Den här dagen känns som om den blir väldigt kort men natten blir nog desto längre för mig eftersom jag ska jobba.

Jag har ju nyss skrivit ihop årskrönika och lite tankar kring året som gått och nu är det dags att fundera över det kommande året.
Jag tänker inte avge några löften men däremot tänker jag ha några önskningar/mål inför detta året.

Först är det då hälsan och vikten.
Här var det gemensam invägning i morse...



Både jag och A behöver gå ner i vikt så idag börjar avsockringen.
Vi mådde ju så bra båda två när vi körde LCHF förra året så det ska vi testa igen.
Jag önskar också att nära och kära får vara friska och må bra.

Jag önskar att vår ekonomi ska bli bättre.
Visst, vi klarar oss alltid men det skulle vara fantastiskt skönt att ha en rejäl buffert för oförutsedda utgifter.

Jag hoppas att jag kan träffa och umgås mycket med mina/våra vänner/släktingar under året.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är det ett sätt för mig att fylla på med positiv energi.
Och så har vi ju barnbarn att se fram emot också.

Jag hoppas att 30-års jubileumet med gymnasieklassen blir av, jag hoppas att jag får mycket tid och ork över till att pyssla med decoupage, läsa, se film, hålla PartyLite-visningar, pyssla med djuren och växthuset, åka på loppis-rundor osv osv.

Det finns så mycket roligt och trevligt att fylla livet med.


Vad har ni för funderingar inför det kommande året??






1 maria:

skriven

Jag hoppas på ett jättebra år för er och att ni får uppleva en massa glädje och kärlek :)



God fortsättning !

Kramar

2 Marie-Louise:

skriven

God fortsättning på det nya året :)

Jag funderar också lite på LCHF igen... kanske inte lika strikt som förra gången utan mer på ett "vardagligt" plan... Kram fina

Kommentera här: