Att höra ett brottsoffer...

...berätta om sina uppleverser är alltid starkt.
Idag var Bosse Löthén på jobbet och berättade om sin uppväxt och hur han blev offer för en pedofil.
Gripande, skrämmande, sorgligt...

Han har skrivit en bok som heter "Jag älskar den pojken".



Jag köpte så klart boken.

Tyvärr tror jag aldrig att dessa förövare kan stoppas helt, men ju mer vi lär oss om hur pedofiler agerar och ju mer vi pratar om detta så kommer att vi att bli mer uppmärksamma.

Jag har träffat många förövare genom jobbet men inte så många offer.
Att höra ett offer berätta kommer att hjälpa mig i mitt arbete.
Jag är tacksam över att det finns dom som kan och vill berätta om det fruktansvärda dom varit med om.

1 Marie-Louise:

skriven

Vart jobbar du när du möter på förövarna? Jag har fått för mig att du arbetar inom sjukvården, men sjukvården är ju stor...

Den där boken ska jag kika efter. Kan nog vara "nyttig" för alla att läsa. Kram

2 Anonym:

skriven

Hej!

Visste inte hur jag ska kontakta dig därför skriver jag här. Jag är intresserad av att använda din bild där du skriver om kroppskännedom(mannen som gör taichi-rörelser) i en broschyr på den Vårdcentral där jag jobbar. Kan du kontakta mig via mail, vore jättesnällt?

/Agnetha

Kommentera här: