Får lov att be om ursäkt...

...till räven.
Jag trodde ju att jag mist en ankhona men när jag stog och skulle fylla vatten i ankhuset i förrgår så ser jag helt plötsligt en ankstjärt som sticker fram under väggen som går mellan ankhuset och vedboden.
Det visar sig att en av honorna krupit in där och gjort sig ett rede.
Jag försökte få ut henne men det lyckades inte så jag fick be A om hjälp.
Jag lovar att han fick kämpa men till slut lyckades han.
Förutom ankhonan så låg där 11 stycken ankägg.
Dom är nu flyttade, väggen stängd och det ruvas för fullt.
Hoppas på ällingar nu då såklart!!
=)
 
1 Lotta:

skriven

Vad skönt att den inte blivit rävmiddag. Nu hoppas jag på söta bilder på ulliga ellingar snart.

2 Eva Å:

skriven

Tyckte jag oxå att det var konstigt att du inte hört något för Ankan må ju ha protesterat och kämpat för sitt liv om en räv försökt få henne till lunch och du var ju ute.Det var väl meningen att ni skulle få ankbebisar hos er, en smart anka det där som inte ville att du skulle göra omelett på hennes ungar :-)

3 Tess Andersson:

skriven

Vilken underbar bild på de små liven... å räven tar nog ursäkten...

Kommentera här: