När jag var hos...




...kuratorn förra veckan så pratade vi om vikten av rutiner även när sorgen är svår och vi pratade även om vikten av vila och tid till att tänka, att ha ensamtid.
Jag är duktig på att vara ensam, i vuxen ålder har det aldrig varit ett problem.
Jag kan verkligen uppskatta tid med bara mig själv som sällskap.
Den här helgen har jag unnat mig själv MASSOR med ensamtid.
A har jobbat hela helgen och jag har inte haft något speciellt inplanerat, bara låtit dagarna komma och gå.

Att prata med en kurator är ett mycket bra komplement till alla fantastiska samtal med vänner jag har/har haft.
En helt okänd person som ställer frågor gör att samtalet kan ta en lite annan vändning.
Inför en person utan förkunskaper om mig och mitt liv måste svaren formuleras lite annorlunda vilket gör att tankarna också kan hitta andra spår.

I lördags var dödsannonserna för min bror i tidningarna...jobbigt att se.

I söndags var en av brorsans bästa vänner med familj hit.
Det var ett trevligt besök även om jag önskat att anledningen till besöket varit en annan än det nu var...

Mamma har också varit här söndag till måndag.
Vi har plockat lite bland brorsans saker men mest bara varit.
Det tar fruktansvärt mycket energi att sörja märker jag.




Kommentera här: