Det var min brors...




...begravning igår.
Det var fruktansvärt jobbigt och sorgligt men samtidigt så himla fint.
Förutom oss närmaste så var kyrkan full av hans vänner och arbetskamrater.
Prästen var helt fantastisk och gjorde begravningen så passande för min bror.
Några vänner talade vid kistan och bandet brorsan spelade med framförde två blues-låtar.
Allt var verkligen så "rätt".

Idag är det lite lättare att andas men hålet i hjärtat är fortfarande lika stort.
Jag har under de senaste veckorna haft mycket kontakt med några av min brors bästa vänner.
Min förhoppning är att den kontakten ska förtsätta.
Det kommer att göra det lättare att bevara alla fina och roliga minnen.

Gråt inte vid min grav.
Jag finns inte där
Jag finns i solens spegelblänk på fjorden.
Jag finns i vindens lek över sädesfälten.

Och när Du en tidig morgon
väcks av fåglars kvitter
är det min röst Du hör.
Så gråt inte vid min grav.
Jag är inte död.
Jag har bara gett mig av
 

Själar säger aldrig farväl.....

 

1 lizaloop:

skriven

<3!! kramm

2 Fia:

skriven

Hålet i hjärtst försvinner ju aldrig, men det kan göra lite mindre ont om det blir en fin ceremoni vid begravningen. Ibland känner man sig lite lättare i själen om man har fått dela med sig av olika minnen, och har fått skratta och gråta lite tillsammans med släkt och vänner.

3 Main:

skriven

Tungt...jag skickar massa styrkekramar!!!

4 kyrksyster:

skriven

Dt är tungt när någon dör mitt i livet. Men en begravning där känslorna får plats kan underlätta sorgearbetet.

Många tankar till dig!

5 Synnøve:

skriven

Kram...

6 Fia:

skriven

Jag tänkte bara tipsa dig om att lyssna på "No one but you" av Queen. En otroligt vacker sång. Tilläggstiteln är "Only the good die young". Kram!

Kommentera här: