Till Min Hemlige Bokvän



 Vilken genre eller författare gillar du bäst?

Jag har verkligen fastnat i ”deckar-träsket”. Har svårt att själv hitta böcker ur andra genre men vet att dom gånger jag gör det så är det mycket uppskattat.

 Vilken genre eller författare är du nyfiken på?

Drama, biografier, feelgood-böcker, verklighets-berättelser, …men INTE för mycket romantik och absolut INTE science fiction.

 Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..?

Jag är en person som kämpar mig igenom böckerna även om dom inte är så bra. Dömer inte ut en bok förrän sista sidan är läst.

 Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?

Jag samlar inte på någon författare.

 Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?

I min blogg under rubriken Böcker finns allt jag läst.

 Annat litterärt, värt att veta..?

Kan inte komma på något speciellt att skriva här.

 Vad äter du för godis?

Choklad, choklad och så choklad…försöker hålla mig till den MÖRKA chokladen numera.

 Naturgodis - ätbart eller inte..?

Helt klart ätbart!


 Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?

Jag dricker både te och kaffe.  Favorit-teerna är alltid ”gräddiga” i smaken.Kaffe vill jag dricka med mjölk och oftast utan smaksättning. Och vi KOKAR kaffe.

 Hobby?

Våra djur tar såklart mycket av min fritid. I övrigt gillar jag att läsa, se på film, plocka svamp, pyssla i mitt växthus, umgås med vänner och så älskar jag att gå på loppisar.

 Favoritfilm?

Oj så svårt att välja…jag gillar drama, deckare och thrillers. Några av mina favoriter är ”Den gröna milen”, ”Stekta gröna tomater” och ”Det stora blå”.

 Favoritmusik?

Är lite av en ”allätare” när det gäller musik. Gillar dock inte jazz, rapp och synth.

 Stjärntecken? Favoritfärg?

Jag är vädur. Favoritfärgen kan variera men svart och grönt gillar jag alltid.

 Samlar du på något?

Jag samlar inte på något speciellt förutom böcker då såklart...
;)




Kommentera här: