Ibland önskar jag...




 ...att jag hade ett trollspö som jag kunde svinga för att ta bort det som är jobbigt och som gör ont...när någon egentligen skriker efter hjälp men vänder 1000 taggar utåt för att stöta bort hjälpen då är det inte lätt att veta hur man ska göra...när är det dags för mig att lägga ner mina försök att hjälpa...hjärnan säger en sak och hjärtat en annan...

1 lizaloop:

skriven

Ja tänk om det skulle vara så enkelt!!!

Kram!

2 Synnöve:

skriven

Ja tänk vad man skulle kunna ordna då... Tyvärr är det inte möjligt.



3 Eva Å:

skriven

Man få visa att man vill hjälpa och inte fördöma. Jag har varit i samma sits som du många ggr men man måste inse att man ska backa. Att de är taggiga är bara ett bevis på att de själva inser att något är galet men kanske inte för tillfället kan se klart på saken. Många gånger tror jag att det räcker med att visa var man finns och är villig att lyssna, bara säga jag finns där om du vill prata, mer behövs nog inte. Man ska dock inte stånga huvudet blodigt, det tar för mycket energi, dålig och tärande energi, bättre att försöka gå vidare själv och lita på att personen i fråga tar vuxna beslut och reder sig.

4 my:

skriven

Svårt att hjälpa när en person inte vill ha hjälp, eller inte släpper in en, o s v. Trollspö, ja tyvärr existerar de ju inte... kram på dig

Kommentera här: