Då är det dags...

...för en summering av helgen igen.
Jag fattar inte vart dom lediga dagarna tar vägen??

I fredags efter jobbet åkte vi till våra kompisar M & S.
Där bjöds det på smaskig gulaschsoppa med tillbehör, gott vin, en massa prat och skratt och en omgång av Matspelet.



Ganska många kluriga frågor men sällskapsspel lockar ju alltid fram skratt.
=)

I lördags var det öppet hus hos travtränaren där vi har Flisan.
Helt fantastiskt väder, tipspromenad, fika och visning av hästar såklart.
Vi är lite sugna på att gå med på den här läckra killen, vi får fundera vidare på det.



När vi kom hem igen så pysslade jag på i växthuset och så flyttad jag på rabarbern och planterade pilkvistarna som jag "pallat" hos min kompis E.
Dom hade fått riktigt fina rötter så nu hoppas jag verkligen att dom tar sig.



Jag tycker pilträd är så otroligt läckra.
Om några år kanske mina små kvistar har vuxit till sig till sådana här skönheter.



Strax innan det var dags att börja med middagen så fick vi för oss att vi skulle åka en sväng och kolla om skogsmaskinen var flyttad från "min" svampväg.
Det var den inte men det visade sig att det fanns gula kantareller precis där vi stannade med bilen.
På 30 minuter blev korgen full och då lämnade vi en massa också.



På kvällen såg vi en film och sen var vi så tråkiga så vi gick och la oss.
Av någon underlig anledning så händer det ganska ofta på helgerna att vi lägger oss tidigare än vad vi gör på vardagarna.
Men då är vi såklart utvilade dagen efter och kan njuta av den dagen i stället.
;)

Idag har jag suttit och rensat svamp hela förmiddagen.
Som tur var så kom min kompis E med familj mitt på dagen för att sälja jultidningar så då blev jag befriad från det jag hade kvar att rensa.
Det är så fruktansvärt roligt att plocka svamp men tyvärr är det ju inte riktigt lika roligt att rensa...



1 E-B:

skriven

2 E-B:

skriven

aj då, kommentaren gick iväg utan innehåll...



härlig helg där också!



ang muggarna - kan inte rekommendera dem fullt ut. kaffet blir kallt rätt så fort i dem...

3 Eva Å:

skriven

Tusen tack för de goda kantarellerna!! Börjar en soppomgång imorgon men efter det ska jag njuta av din goda svamp!

4 Åsa:

skriven

Man kan då inte säga annat än att du(ni tar vara på tiden! =) Det är något jag borde bli bättre på!



Kram!

5 paula i pörtet:

skriven

Vi har en halvdöd pil på tomten som vi måste ansa nu i höst. Inte vet jag hur man gör men vi försöker väl såga av alla döda grenar dvs. halva trädet så får vi se hur det ser ut till våren., Håller med om att det är ett väldigt vackert träd!Vilka fina lönnblad du pryder sidan med, urläckra!

Kram

Kommentera här: