Jag börjar bli...



...riktigt less på det förbaskade viruset som aldrig ger sig!!
Ont i halsen i ett par månader nu och den senaste dagarna har det varit riktigt ont och så har jag fått hosta också.
Natten mot fredag hostade jag så mycket så A tog sina sängkläder med sig och sov på soffan i vardagsrummet.
Nu behövs det snö och minusgrader så arga virus fryser bort!!
Eftersom jag sov rätt dåligt pga hostandet så kändes fredagens kvällspass på jobbet låååångt!!
Lite personal var vi också för ovanlighetens skull men jobbar man med dom bästa så löser sig det mesta.
Men jag kan säga att det var en ljuvlig känsla när jag fick stämpla ut och gå hem.

I morse väckte Elvin mig vid kl 06.00...hungriga labradorer är inte att leka med.
;)
Passade på att släppa ut hästarna när jag ändå var uppe och sen la jag mig igen.
Sen väckte A mig vid 9.30!!!
Vet inte när jag sov så länge senast!!??

Nu är lördagens måsten avklarade så nu ska jag göra några decoupage-ljus innan det är dags att börja med maten.
Idag blir det fläskfilé med kantarellstuvning...mums!!!



1 Marie-Louise:

skriven

Usch och fy för din långa sjukdomsperiod, låter inte riktigt bra.

Och ja visst är det så att jobbar man bara med "rätt" gäng så fungerar det mesta. Bara inte cheferna får reda på det så att de kan dra in på folk hela tiden... Kram fina och krya på dig.

2 Eva Å:

skriven

Stackare. Hosta på nätterna är fruktansvärt jobbigt. Har varit rena sjukstuga på mitt jobb, folk har hosta så det låter som kvarkan härjar. Hoppas du kryar på dej till den 1:a. Då får vi dricka hostmedicin, har lokaliserat stans bästa lakritsshots, ett par såna och sen är hostan garanterat väck.

3 Åsa:

skriven

Det är likadant här... ont i halsen varannan dag ungefär, i ett par månader nu.

Så lite kyla vore väldigt fint nu.

Kommentera här: