Jisses vilka krafter...



...det är i en tjur!!!

Idag har vi varit och hämtat vår nya, och första egna, tjur.
( tidigare år har vi haft låne-tjur)
Tack och lov så gick allt bra men ett tag trodde jag att transporten skulle gå i tusen bitar.
Jag har ju faktiskt lite ko-skräck men med våra kossor går det ganska bra för dom är jag ju van med och det är liksom bara att "bita ihop".
Den här killen kommer jag väl också att vänja mig vid hoppas jag, men har är STOR OCH STARK!!!
Tur att han är hornlös i alla fall!!




1 Marie-Louise:

skriven

hualigen vad läskigt med en hel tjur... Kram

2 Lotta från Småland:

skriven

Har hanterat hingstar med skiftande humör och tyckte att det var lite läbbigt ibland. Men en jättetjur?! Det skulle jag nog inte våga...

3 my:

skriven

Vilken best! :)

4 Sandra:

skriven

Tur de är snälla för annars ligger man illa till..

5 Budda:

skriven

Säkert jättesöt.

Vi människor har sådan makt över djur. Jag är inte riktigt överens med det.Hoppas han trivs. han vet inte sina inneboende krafter. :)



Jag kan bli galen på alla som skall fiska horngäddor nu. En helt annan sak. Ett par dagar är det aktuellt när de simmar i stim och passerar just ett visst ställe. :(

6 Synnöve:

skriven

Han ser ju snäll ut. Som tjuren Ferdinand. Undar om du har en korkek hemma som han kan sitta under med :))



Skönt med en egen tjur kan jag tro. Men det är starka krafter i sving när de rör sig :))



ha en skön söndag nu min vän.

Kram Synnöve.

7 kicki:

skriven

Ja vilka bjässar de är tjurarna...man kan knappt fatta att kroppen håller och att benen orkar, de har så små korta stabbiga ben...krafter...ha det gött, kramen

Kommentera här: