Vissa dagar går det...

..."för runt" hela dagen.
Dagen idag började med att jag skjutsade min granne A till veterinären med deras kattunge som var så dålig igår kväll så vi faktiskt trodde att han inte skulle klara natten.
Med gemensamma krafter fick vi i kattungen lite vätska igår och det var nog räddningen eftersom veterinären trodde den "bara" var uttorkad.
Det går otroligt fort för en kattunge att torka ut och den här kissen älskar att ligga och gassa i solen och vi vet ju hur hett det har varit...

Väl hemma igen så var det dags att fånga in de två små kvigorna som inte är redo att träffa tjuren ännu.



Efter en del "bök och stök" lyckades vi äntligen fånga dom och transportera över dom till ett annat bete.

Sen var det då dags att hämta vår tjur, PV, från ladugården och det var INTE lätt.
Jag som har lite koskräck kan säga att jag fick både puls och blev rejält svettig innan denna herre var inne i vagnen.
Herregud vilka krafter!!!
Och när dom krafterna vill något annan än vad vi vill så blir det jobbigt kan jag lova.
Men till slut var han i vagnen och på väg till sina damer.





När han väl fick syn på sina damer så blev han genast på bättre humör.





Det dröjde inte lång stund innan det blev lugn och ro i flocken.
Nu hoppas jag att han gör fina och friska kalvar.

Jag förstår inte riktigt vart tiden tog vägen men vips så var det i alla fall kväll.
Det blev mycket gjort idag och allt slutade ju bra trots att det blev lite äventyr på vägen.
Ytterligare en bra dag att lägga till samlingen.


1 Lotta från Småland:

skriven

Nog ser han lite vresig ut där i vagnen...

2 Lizaloop:

skriven

Har du koskräck? Det klingar dåligt när du har gården full av djur ;)

Fast tjurar kan ju vara just det, lite tjuriga, de har väl fått namnet av nån anledning!!!

3 Budda:

skriven

Åh, jag skulle ge mycket för att få ha en sådan dag i mitt liv. Aktiv. Med djur. I natur. Göra nytta. :)



Tycker han ser bange ut i ögonen. Lille vän. kär



Hoppas få gosa med schäfern på jobbet (jag ligger på knä och busar, gosar, kliar, klappar och pussar).

Grannkatten var så kelig i går men plötsligt bet hon efter handleden. Jag pinnade in på kontoret...



Hoppas du har en fin torsdag ejmis.

4 Budda:

skriven

Ps. Glad att ni räddade kattungen. :)

5 Marie-Louise:

skriven

Vilka äventyr. jag vet inte om jag skulle våga baxa in en tjur :D Vad skönt att kattungen mår bättre, de blir ju dåliga så snabbt de små liven. Kram

Kommentera här: