Tänk så fantastiskt...

...bra vi har det här i bästa byn.
=)
Här är det aldrig långt till trevligt sällskap och i den här värmen orkar jag inte åka så långt.

Igår var det så hett så luften riktigt dallrade och jag orkade knappt röra mig men kände mig ändå pratsugen.
Började dagen med att åka över till min granne H där jag köpte ägg och pratade bort en stund.
Våra ankor ligger för tillfället på latsidan och värper mycket sparsamt och vi är storkonsumenter av ägg.
Tur att det finns att köpa hemägg på nära håll.

På eftermiddagen åkte jag till L i grannbyn där jag köpte honung och passade på att prata bort en stund där också.
På vägen hem stannade jag till hos min granne A.
Där blev det prat OCH mat.
Sill och potatis, perfekt mat i värmen.
Till dessert bidrog jag med jordgubbar och grädde.
Jordgubbarna smakar underbart nu.
Mums!!!



Visst är det fantastiskt att det bor så många trevliga människor på en så liten ort?
Och känslan att det är helt ok att titta över utan att det ska "göras till" är fantastisk.
Kom som du är, det gillar jag!!!



1 sweetmama:

skriven

Fantastiskt och helt underbart att kunna åka runt och "hämta in" ingredienserna så där !!!

2 Budda:

skriven

Låter fint.

I går åt jag körsbär, det var gott. :)



Hoppas du får en fortsatt bra semester. :)



3 paula i pörtet:

skriven

Hej! Vi flyttade hit till Björsjö förra hösten och vi har hunnit bli bekanta med några på vår gata men inte mer. Vi har deltagit i byalagets arrangemang och åldern på de flesta är ganska hög. Mycket trevligt folk men inte så jag känner att jag fått någon riktig väninna, men nu, nu har närmaste grannen semester och vi har börjat umgås lite smått. Det är ju hur trevligt som helst. Jag är så avis på dina ankor och höns dom är så genomtrevliga djur. Inte har jag någon att handla av här heller. Men men man kan väl inte få allt?

Kram i värmen

Kommentera här: