Oopsies, LCHF-bröd





Blev inspirerad av Madredetres som bakat Oopsie-bröd så nu har jag också två plåtar i ugnen.
Använde detta recept men jag saltade med örtsalt och hade smaksatt ost.
Gillar när det smakar mycket.
=)

3 ägg separerade
1 dl (85g) philadelphiaost
nypa salt

Gör så här
Vispa äggvitorna med nypa salt, hårt. I separat bunke vispa philadelphiaosten med gulorna och ev. tillsatser. Vänd försiktigt i gulorna i de vispade vitorna.

Klicka sex Oopsies på smord bakplåt och baka i 150 graders ugn c:a 30 min.


1 soffie:

skriven

de låter supergoa de där.

kram

2 Ann Catrine:

skriven

Måste jag absolut testa!!

(har allt hemma, så det får bli till

morgdagens frukost)

Tack för tipset!

3 Anonym:

skriven

Helt underbar blogg!!! Så snyggt utförande. Bra skrivande... kort & med bra bilder!!! Me like!!!

4 Mia:

skriven

Lade in det receptet i mina anteckningar, så det måste jag prova! Tack för det... L

5 Ewa:

skriven

Tack för tipset! Jag måste testa för dom ser jättegoda ut =)

6 Marie-Louise:

skriven

Vad bra att jag kunde ge lite inspiration :)

Blev de goda?

7 Eva Å:

skriven

För at göra dem mer nyttig kan man byta ut Filadelphiaosten mot keso, det är riktigt gott, ett bra mellanmål, gott med sallad till.

Kommentera här: