Jag tycker oftast att måndagar...

...är veckans absolut värsta dag men idag har det varit en bra måndag.
Började dagen med en utbildning på jobbet, suicidprevention, viktigt och intressant.



Innan jag åkte hem träffade jag min kompis E för en lunchdate.
Ventilerade som vanligt livet "fram och tillbaka och upp och ner".
Känner mig alltid lite klokare efter våra träffar.



På vägen hem stannade jag till på biblioteket för jag skulle LÄMNA en bok.
Som vanligt lämnade jag en och lånade tre även fast jag inte behövde ha fler böcker just nu.
Varför ska det vara så svårt att lämna en intressant bok på hyllan?



När jag kom hem så var det fortfarande ljust ute så det blev en hundpromenad UTAN pannlampa.
Visst märks det väl att vi går mot ljusare tider??
Härligt!!




1 Åsa:

skriven

Ja, det är härligt! i morse kvittrade fåglarna som 17 när jag gick till jobbet! =)

Svar: ja, vi gör schemana hemma, vi har inte tid på arbetstid...

2 sweetmama:

skriven

Ja det är så härligt med ljuset. När jag åkte hem idag kunde jag se solen gå ner. En blodröd himmel och jag önskar jag kunnat fot men jag såg den i backspegeln så det var lite knepigt :)

3 Budda:

skriven

Kul att läsa vad du går för kurs.



Ja, nu vill jag ha VÅR. :)

4 Marie-Louise:

skriven

Ja men böcker är ju så trevliga att läsa :)

Vilka böcker fick du med dig hem? Och vilken lämnade du? Åh vad nyfiken jag är, jag vet. Men min högsta önskan just nu är att få läsa en deckare, en som jag själv valt och inte kurslitteratur på engelska...Fast jag har ju valt att gå utbildningen så jag får skylla mig själv.

5 Anonym:

skriven

Ja visst är det gött men ljuset. Snart nog har ni ju ljust dygnet runt:))

6 bloggtanten:

skriven

Oppps, det var jag som var anonym

Kommentera här: