En 10-poängs meny, del 3

Äggtoddy à la Mannerheim

Antal portioner: 4

Ingredienser

4 4 st äggulor
4 4 msk socker
2 2 dl grädde, vispad
4 4 tsk florsocker
4 4 tsk nescafé
4 4 tsk kakao
4 4 msk konjak
4 4 st halva äggskal

Gör så här

1. Koka äggskalen.

2. Vispa äggulor och socker.

3. Vispa grädden och häll ner i äggblandningen.

4. Häll upp i portionsglas.

5. Ställ in i frysen (flytta in till kylen ca 30 minuter innan servering)

6. Precis innan servering - lägg på florsocker, nescafé och kakao i små "öar".

7. Häll 1 msk cognac i äggskalet och placera mitt på.

8. Servera. Låt gästerna hälla konjaken över desserten och blanda ihop allt.

1 my:

skriven

DEN såg jag!! Och blev vansinnig sugen, trots att jag aldrig tidigare funderat på äggtoddy :)

2 E-B:

skriven

jamen jag o sambon såg också det där - himmel o pannkaka så gott det ser ut!!!

3 Mia:

skriven

Har nu dreglat mig igenom hela menyn...å du, den gick inte av för hackor! MUMS!!!! Ska nog testa jag också... :-))

4 Ann Catrine:

skriven

Tror jag ska bjuda "tjej"gänget på den

menyn nästa träff.

De såg ju att uppskatta konceptet på teven..



Trevlig lördagskväll vännen!

5 soffie:

skriven

mums va det lät gott,ha en underbar kväll

6 sweetmama:

skriven

Vilka mumsiga recept du bjuder på !

Jag köpte receptboken halv åtta hos mig och det finns mycket värt att prova i den :)

7 Marie-Louise:

skriven

ja den där såg jag på halv-åtta-hos-mig och det såg så gott ut. Det där vill jag testa :)

8 Junitjej:

skriven

Äntligen kan jag besöka din blogg! Igår kväll kunde jag inte alls besöka någon blogg hos blogg.se. Undra om det var fler än jag som hade problem med det eller om det bara inte funkade för mig.



Tack för dte härliga receptet!

9 Helena:

skriven

Vilken underbar meny.=)

Mailar dig en bild på du vet vad på FB lite senare.

Ha en mysig söndag min vän!

10 Tinas skåpmat:

skriven

Ja detta recept som de bjöd på 1/2 8 skall testas....de verkade ha gått hemm hos d övriga deltagarna.

11 Åsa:

skriven

Den menyn ser ut att inte gå av för hackor!

Missade det i Torsdags, men får försöka kolla på webben i dag...



Kram o ha en fin söndag!

12 tina:

skriven

fin blogg:D

kolla gärna in min med:D

13 mintekopp:

skriven

Ser grymt gott ut!!

Kommentera här: