Currypanna med paprika



En jättegod kycklinggryta som passar både LCHF:are och andra.

4 port.

700 gram kycklingfilé eller kycklinglårfilé
2 msk olja
salt och peppar
1 rödlök
1 röd paprika
1 grön paprika
2 tsk curry
2 msk mango chutney
3 dl vispgrädde

Skär kycklingen i bitar och bryn den samt krydda med salt och peppar.
Lägg åt sidan.
Tärna lök och paprika och fräs grönsakerna halvmjuka.
Krydda med curry och blanda i kyckling, mango chutney och grädde.
Låt puttra i ca 15 minuter.

Servera med klyftpotatis eller en sallad.

1 Budda:

skriven

Hejsan,

jag äter inte kyckling men är intresserad av matbilder, recept... Kul att se. :)

2 Mia:

skriven

Vad mumsigt det lät, ska jag testa i morron...L

3 Eva Å:

skriven

Love curry!!! Love kyckling! Love grädde! Love mangochutney! Såå, måste prövas! Egentligen så "lovar" jag all mat...

4 Sanna:

skriven

SV: Oja jag är evigt tacksam att det gick så pass bra som det gick för alla. Älsklingen är stel och öm i kroppen idag men vid gott mod och resten utav gänget mår bra.. =) <3

Kraaaaaam

Sanna

5 Nina Lindh:

skriven

Lät gott... men kyckling är inte så bra för mig, tror jag gör om receptet lite.

6 soffie:

skriven

mums va gott tack för det receptet!

7 HannahSthlm/Johanna Törnqvist:

skriven

Roligt att du ville vara med i min tävling där jag lottade ut OVER NIGHT HAIR REPAIR från SACHAJUAN.

Under måndagen kommer vinnaren ligga uppe på min blogg. Missa inte att kika in & se om det blev just du:)!



Kram

8 E-B:

skriven

varit sugen på curry i flera veckor. det här receptet passar mig utmärkt - tack!

Kommentera här: