Tänk att det helt...

...plötsligt har blivit så otroligt skönt med sovmorgon!!
Idag låg jag till 09.30!!!
Efter frukosten tog jag hundarna och gick på en långpromenad.


Vintern har visat sig från sin allra bästa sida idag med sol från en knallblå himmel, -10 grader och gnistrande snö.
Vintern är helt underbar när den visar sig från den här sidan och jag bara njuter!!!

Efter promenaden var det dags att flytta runt lite snö.
A tar det mesta med traktorn men till fågelmatarna och i hundgården får vi skotta för hand.
Det är helt overkligt vilka mängder snö vi fått i år.
"Gamlingarna" i byn som bott här i hela sitt liv har aldrig varit med om något liknande.



Ser ni tråden till hagen? Snart helt övertäckt!
På backen ligger det nog ca 1 dm snö kvar även fast det är skottat så ni får kanske en uppfattning om snödjupet om ni tittar på snöskoveln.



Fågelmatarna, som i vanliga fall hänger en bra bit uppe i trädet, får jag numera böja mig NER till.

Jag kan lova att jag är glad för att vi har en traktor!!!

Nu har vi precis ätit middag, lax i ugn serverad med broccoli-och blomkålsmos och en god sås idag.
Nu ska resten av kvällen spenderas i ryggläge framför tv:n...ser fram emot en lugn och skön kväll.

Är FRUKTANSVÄRT loppis-sugen så om vädret inte blir lika bra som idag så tror jag att det blir en tur till någon loppis i morgon.


KOM IHÅG MIN TÄVLING!!
SISTA DAGEN I MORGON OM DU VILL VARA MED!!

1 Lotta från Småland:

skriven

Oj vad snö!!! Här har det sjunkit undan en del när det var blidväder.

2 Marie-Louise:

skriven

Oj vad med snö. Ja den här och förra vintern är väl nästan rekord i snömängd...

3 eliin:

skriven

fin blogg du har!:)

checka gärna in min också!

kramis

4 Carina:

skriven

hej.....

Hur länge sedan var det jag var här då ?

Jag har slutat med bloggpromenader sedan jag började med facebook så är det :/

Men tänket jag skulle tala om att jag har dubblet av mitt brödskrin om du är intresserad ;)

5 bloggtanten:

skriven

Usch ja...till och med vi i skåne tycks ha svårt att bli av med snön...

6 angelica:

skriven

allt bra idag? :)

7 sweetmama:

skriven

Låter som en härlig dag! Snödjup har vi här också liknande ditt. Helt otroligt vad mycket det kommit och jag förstår att du är glad över traktorn :)

8 Carina:

skriven

Det finns fler än jag som gillar vintern alltså,

njuter också av såna dagar som du beskriver :)

Kommentera här: