Jag uppskattar verkligen...



...att vara ledig på måndagar för det är veckans absolut värsta dag att jobba på.
Fråga mig inte varför, det är mer än känsla än något riktigt att ta på.

Är man ledig på en måndag så kan det vara desto trevligare.
;)

Jag började dagen med sovmorgon, en lång frukost och några telefonsamtal som jag måste ringa.
Sen åkte jag över till min granne A för att göra fler decoupage-ljus.
Det är SÅ KUL!!!

Som jag sagt tidigare så behöver jag träna för att det ska bli riktigt bra men jag känner mig ändå rätt nöjd med dagens pyssel.





Hos A hade det fötts två kattungar i natt, dom är inte så jättesöta ännu men om ett par veckor gäller det att stålsätta sig för att inte ta med sig en hem.



Kattmamman är däremot helt fantastiskt vacker.

Efter pysselstunden hos A så åkte jag till L i grannbyn för att köpa honung.
Det är lyx att ha världens godast honung så nära, och att det bjuds på kaffe och en trevlig pratstund när man handlar är en trevlig bonus.
=)

Kvällen har tillbringats i tv-soffan.
Säsongspremiär på "Ullared" och det kan jag ju inte missa.
Det gäller för mig att lära mig alla shopping-knep nu när det snart är dags för min Ullareds-premiär.
;)






1 Ann Catrine:

skriven

Jättefint ju!!

(köpte lim och servetter för några år sedan,

men tror du att jag testat?! Näää...)

Låter som du haft en riktigt mysig dag ;-)



Själv blir jag bara mer och mer avskräckt av

Ullared för varje program jag ser...

Hua, vad mycket folk!!



Kram

2 Eva Å:

skriven

Blir så avis av ditt pysslande med ljusen, de ser så fina ut!



Du vet jag och kattungar,de är söta men why? Det finns nog med kattungar och vuxna katter redan, skicka ägaren till oss om de vill ha mer katter, vi har bedårande hemlösingar inne nu!

3 Jaana:

skriven

Jag håller med dig ejmis, att måndagar är det "värsta" dagarna att jobba på....dom känns värre, tyngre, jobbigare osv....



Vilka fina ljus du har gjort, igen!



Kram!

4 Marie-Louise:

skriven

Ja men är man ledig på en måndag så känner man sig långledig och det är så skönt :) Vilka små söta ulltussar och en vacker kattmamma.

5 soffie:

skriven

sötnosar de är inte mycket för världen då de är nyfödda men guuu så söta de blir då de öppnar sina ögon,

va mycket fint du har fixat,

kram

6 Synnöve:

skriven

Du är ju en fullfjädrar snitsare på det där med att pyssla. Så söta kycklingljusen var.



Måste säga att mamma Katt är fin. Är hon vit eller grå?

Tror kattungarna blir lika i färgen, de var så ljusa.



Ullared håller jag mig undan.

Får panik när det blir så där mycket folk.

Håller med en tur till Charlottenberg hihi.



Kramen Synnöve.

7 Hanna:

skriven

Det där du beskriver om måndagar, stämmer in på mig också. Även fredagar känns till en viss del jobbiga, sista dagen inför helgen och man är trött efter en vecka på jobbet ect. Skulle önska att man fick vara ledig måndagar och fredagar, så man hade fler dagar att ta igen sig och ha någon av dessa dagar till att tex nu ringa viktiga samtal ect. Ta hand om sig sälv helt enkelt (egen tid).



Ha en fortsatt bra dag nu :)

Kommentera här: