Det blir inte alltid...

...som man tänkt sig.
I fredags hade jag planerat att ta vår lilla bil till jobbet, gå ut med jobbarkompisarna på kvällen och sen sova över hos mamma i stan.
MEN...vaknade på morgonen och det var VÄRSTA snöstormen!!
Hästarna som normalt är mycket villiga att komma ut på morgonen stog och tröck längst inne i boxen och ville INTE gå ut.
Snön yrde mer vågrätt än lodrätt, inte ett dugg trevligt var det.
Under natten hade det kommit över en dm blötsnö så jag tog det säkra för det osäkra och tänkte om.
Det fick bli den stora bilen och en alkoholfri kväll för att kunna åka hem sedan.
Och det kan jag säga var ett bra val, det var värsta kaoset i stan.
Spöregn, blankis och översvämningar.
Vi hade bokat bord på travrestaurangen och jag hade sett fram emot en trevlig kväll med fina V65-lopp men efter att ett lopp körts så ställdes tävlingarna in.
Det var 17 år sedan en tävling ställdes in på Bergsåker!!!
Det kändes riktigt surt men det blev bra för mig ändå att kvällen slutade tidigt för resan hem var hemsk.
Efter en mycket långsam hemresa så kändes det helt underbart att svänga in på vår lilla väg.




1 Åsa:

skriven

Vad trist... men skönt att resan hem gick bra ju!

2 Lena:

skriven

Usch vilket väder ni fick =\ här kom det blötsnö, blev plusgrader, kom regn och sedan minusgrader. suck

Vad är det för fel på -10 och snö?!

Kommentera här: