Valpar är...

...underbara varelser!!
Vi har varit hundvakt åt lilla Tamira i en och en halv vecka men idag levererades hon hem till sin familj igen.
Förutom underbara så kan valpar också vara rätt jobbiga.
Det gäller att vara med hela tiden för rätt som det är så bara händer det.
Många hyss och noll självbevarelsedrift.
Att gnaga på en ljuslykta är INTE att rekommendera.
Vill inte tänka på vad som kunde ha hänt om hon fått fulla munnen med vassa glasbitar.
=/



Att gräva är också roligt när man är valp.
Tamira lyckades gräva fram en bit gammal taggtråd som snurrade in sig i håret på ena tassen.
Den satt fast så hårt så jag fick ta saxen och klippa bort den.



Många små infall blir det när man är liten och full av energi och nyfikenhet.
En kudde kan man roa sig med länge.









Förutom att Tamira är full av bus och upptåg så är hon också en helt fantastisk valp.
För det mesta lydig, duktig och bara helt underbar.
Vi kommer att sakna det lilla monstret.
;)

1 Eva Å:

skriven

Oj oj, er fina ljuslykta..inget går säkert i hennes framfart, hemma hos oss har hon ju förstört ytterdörren...gnagt sönder yttersidan, sen är det otaliga mer saker. Jag hoppas hennes bitbegär går över med tiden, hon är ju dock bara 6 månader så jag hoppas att underverks sker och det snart!! Jag ska tala med henne om att hon förstört lyktan, nu får hon börja spara sin veckopeng och istället för ben köpa en ny lykta till er.

2 Anonym:

skriven

Oj oj, er fina ljuslykta..inget går säkert i hennes framfart, hemma hos oss har hon ju förstört ytterdörren...gnagt sönder yttersidan, sen är det otaliga mer saker. Jag hoppas hennes bitbegär går över med tiden, hon är ju dock bara 6 månader så jag hoppas att underverks sker och det snart!! Jag ska tala med henne om att hon förstört lyktan, nu får hon börja spara sin veckopeng och istället för ben köpa en ny lykta till er.

3 Eva Å:

skriven

Ja oj oj, dubbelt blev det och med detta vill jag verkligen understryka att vi ser allvarligt på lyktförstörelser och taggtrådsbitande.:)

Kommentera här: