Någon sorts frid



Siri är psykolog och psykoterapeut. Till hennes praktik kommer alla sorters människor. De hänger av sig kappan, tar några klunkar vatten och berättar om sina djupaste rädslor och mörkaste hemligheter. En dag hittas en av hennes patienter död i vattnet utanför hennes hem. Polisen finner ett självmordsbrev där flickan tackar Siri för att ha hjälpt henne inse hur meningslöst livet är. Siris värld rasar samman. Är hon verkligen så dålig på sitt jobb? Eller finns det en annan förklaring? Siri börjar få en otäck, smygande känsla av att någon förföljer henne. Att någon därute i mörkret utanför stugan vill henne illa.

Mitt betyg: 3,5 av 5.

1 Marie-Louise:

skriven

Svar: Jag ska försöka skriva ner recepten på den inlagda chilin i min blogg. Men jag blev inte helt nöjd, måste prova igen tror jag. Chilin blev alldeles för lös/mjuk... Kram

Kommentera här: