Det här blev ett ovanligt...

...långt blogg-uppehåll för mig, men nu ska helgen sammanfattas till att börja med.

Tidigt på fredag morgon hämtade vi upp O och J vid tåget och sen åkte vi till Gävle där vi hämtade upp S.
Slutmålet för vår resa var Västerås där vi hälsade på A:s föräldrar.
Trots sin höga ålder, 84 och 92 år, så bor dom kvar i sin lägenhet och klarar sig helt själva.
Men visst skulle dom behöva hjälp men det är svårt att tvinga någon till det som dom inte riktigt vill.
Tidigare år så har vi stannat hela helger när vi besöker dom men numera stannar vi bara en natt.
Även fast dom säger att dom vill att vi stannar längre så märks det tydligt att dom blir väldigt trötta av att ha besök.




Efter att ha sovit i min egen sköna säng på lördag natt så vaknade jag utvilad på söndag morgon.
Visst stämmer "borta bra men hemma bäst"!!??

Halva söndagen gick åt till att hämta en gammal lekstuga som vi fått.
Nu har vi en alldeles egen husbil.
;)



Skämt å sido...lekstugan ska, efter en del justeringar, användas som sluss mellan huset och hundgården.
Våra hundar har ju möjlighet att gå ut själva genom en lucka i husväggen och direkt ut i hundgården.
Bra med en sluss eftersom det annars blir rätt dragigt under vintern.
Har en hundkoja som sluss nu men vill ha en sluss som det går lätt att städa i.

Vädret igår var helt fantastiskt, riktig sommarvärme och jag lyckades t o m bränna mig på ryggen.
Fler sådana härliga höstdagar vill jag ha!!

Det var helgen i stora drag det.

Idag har jag varit ledig från jobbet och tog, efter en mindre kraftansträngning, mig själv i kragen och betade av en del mindre roliga saker på att-göra-listan.
Vissa saker måste ju bara göras nu i höst.
Gjorde ett rejält ryck med "ommöblering" i ank-gården mm.
Känns mycket bra att få stryka några saker på måste-listan.
Tog och belönade mig själv med en tur till svampskogen så nu har jag gula kantareller så det räcker...nu väntar jag på trattisarna.

=)



Avslutar dagens inlägg med en bild på tjurarna som går på byns gemensamma tjur-bete.
Dom har vuxit på sig bra i sommar.
Vi har bara en tjur där men det är såklart den snyggaste av dom alla.
;)



Andra killen från vänster är vår...snygg eller hur??





1 Åsa:

skriven

En fin helg låter det som!

Inte illa att bo hemma utan hjälp i den åldern!! Det bådar gott, med tanke på generna ;)

2 Ulrica P:

skriven

Vad härligt med lite läsning igen. Det är dagens höjdpunkt för mig här i Suzhou att läsa mina vänners bloggar =)

Helt klart var det den snyggaste tjuren av dem alla.

3 Marie-Louise:

skriven

Vilken bra helg ni har haft :)

Klart er tjur är tjusigast :) Kram

4 Sandra:

skriven

Ja både han o den svarta brevid var fina! :) Perfekt med ett sådant gemensamt bete! Hade!

Kommentera här: