Den här tiden...



...på året handlar det mycket om tomater, gurka och svamp för mig.
Någon bärplockare är jag inte än, men det kanske kommer det också.

Dagens runda i svampskogen gav lite gula kantareller, några enstaka trattisar och en fin Karl Johan.




Skulle så gärna vilja hitta ett ställe där det växer mycket Karl Johan så jag kan utöka mina svampställen.
Gula och trattisar vet jag ju vart jag ska gå för att hitta.
=)

Gissa om jag blev förvånad idag när jag stog och plockade gula för fullt och jag märker att Lussi står och smaskar i sig av det gula guldet!!
Tokiga hund!!
Hon kanske kan bli en svampletare...det vore något det.




1 Ulrica:

skriven

Ååååå vad gott med kantareller, smörstekta på en smörgås. Kan det bli bättre???

2 Viktkamp:

skriven

Goda tomaterna ser ut =)

3 Åsa:

skriven

Det verkar ju omekligen som att hon har nos för svamp... lovande!

4 Lotta från Småland:

skriven

Underbara färger på tomaterna!

Min förra häst var tokig i kantareller. På hösten hade jag alltid en kasse med mig när jag red och stannade och plockade när jag hittade svamp.

Men det gällde att ha koll på Surprise så inte han åt upp för många!

5 lizaloop:

skriven

Underbart med svamp, jag skulle bara vilja lära mig mer, kan ju bara kantareller och murklor!!

6 Trolda:

skriven

Visst är det väl så kul att plocka svamp!!! I år blir det dock inte så mycket av den varan för mig då ju Lilleman ännu inte går för egna ben (och gå-vagnen blir väl lite tuff att dra med över stock o sten...;-)), men NÄSTA år så! =D Underbart med egna tomater också...:)



Trolda - kramar =D

Kommentera här: