Den här dagen...

...har verkligen "gått i ett".
Vaknade med en sprängande huvudvärk men släpade mig ändå upp eftersom jag planerat att åka till IKEA på katalogsläpp med mamma och hennes väninna M.
A följde också med eftersom han hade ärenden att uträtta i Birsta.
Idag var första gången som A handlade och jag bara hängde med.
En ny röjsåg, olja och mer olja...gäsp...snacka om tråkig shopping!!
;)

När vi kom hem så stökade jag undan sysslorna med djuren och sen åkte jag över till min granne A för kaffe och en pratstund.
Vi har börjat planera för en julmarknad i år igen och även fast det känns tidigt så var det lite saker att stämma av.

Sen var det dags att åka hem och klippa gräset.
Idag hade jag kunnat ge en miljon för en leverans av asfalt!!
Gräset var så tjockt så gräsklipparen stannade MINST 20 gånger!!!
Det är orättvist att gräset växer som mest när det regnar och man inte kan klippa.
Men nu är det i alla fall gjort för den här gången.

I växthuset fick jag ta fram saxen och klippa av en del kvistar med tomater.
Dom hade blivit så tunga så dom vek sig.
Jag har hört att tomaterna ska kunna mogna om man klipper bort kvisten och hänger upp den.
Snart vet jag om det fungerar.



Fattar inte riktigt vart dagen tog vägen men helt plötsligt var kl 20.00 och det var dags att bänka sig för att se sista avsnittet av "Sommar med Ernst".
Han är helt otrolig den mannen...han kan visst allt.
Längtar redan till nästa Ernst-program.
=)




Kommentera här: