Vilket härligt höstväder...

...det har varit idag.
Plusgrader och nästan som vår i luften
Vi har varit ute mest hela dagen och plockat ner ko-hagar.



Vill ju inte att skoter-åkarna och snöplogen ska ta med sig dessa i vinter.

På eftermiddagen åkte vi ner till byn för A behövde hämta medicin på apoteket.
Han får inte köra bil nu så jag får vara hans privatchaufför.
Passade på att handla lite på ICA och besöka biblioteket också innan vi sammanstrålade med våra grannar A & P för en middag på en av byns restauranger.
Vardagslyx att äta ute.
=)



Till helgen ska vi göra något gott med parmesanosten jag fick i Buzzador-paketet idag.
Måste hitta på något smaskigt utan kolhydrater.
Förslag någon??

I morgon är det fredag...den här veckan har verkligen rusat iväg.
Jag hoppas det kommer ett besked från Umeå snart.
Många saker som snurrar i mitt huvud...ett besked från Umeå skulle kunna ge mig vägvisning om hur framtiden kommer att se ut.
Tålamod...tålamod...tålamod...


1 Ann Catrine:

skriven

Parmesanchips är ju smaskigt, riv osten och platta till små/stora chips. Grädda. Man kan även trycka ner några pinjenötter i smeten... Gott som tilltugg.

En god sallad med olika melonsorter, stora flagor av parmesan och en dressing gjord på bl a hallonvinäger.. såååå gott...

2 Nettan:

skriven

kycklingfilé med citronpeppar och riven parmesan, in i ugnen. Enkelt och gott! Sallad på färsk spenat med riven parmesan är också mums.

3 Eva Å:

skriven

Om ni inte har fått svar till början på nästa vecka skulle jag ringa dit själv. Har hört så många skräckhistorier nu om hur vården fungerar. Man kan INTE lita på att de ringer såfort de fått något svar, ska något hända får man ibland ta tag i det själv. Ha en härlig helg och ta hand om varandra, det ska vi göra!

4 sweetmama:

skriven

Buzzador hur funkar det och kostar det något att vara med?

Läste någon annan som var med där men förstod inte riktigt.

Ha en fin helg !

5 Ann Catrine:

skriven

Avbokat tisdag.

Butiken finns ju kvar ;-)



Kram

6 Amy:

skriven

Hej pocketbyte kompis! Jag läste precis ikapp på din blogg och det gör mig ont att läsa det ni gått igenom dem senaste dagarna. Sänder massa styrkekramar till dig och din A.

Är du helt säker på att du fortf vill vara med i pockebytet? Orkar du med det? Kram

7 Helena:

skriven

Säger som mormormu....butiken finns kvar.

Hade förstås önskat att jag fått chansen att krama om dig men det får bli en annan dag.

Ha en härlig helg vännen!

8 Sandra:

skriven

Gäller att passa på att va ute o njuta nu innan vintern :) Tycker det verkar bra att A ska få komma till Umeå,de räddade livet på min pappa när han fick en hjärnblödning och där finns verkligen expertisen!Kram!

9 Trolda:

skriven

Härliga höstdagar är bland det bästa som finns! Här har det regnat flera dagar i sträck nu... Och förstår om veckan rusat iväg för er... Tänker på er och hoppas på bästa beskedet! Massor med kramar!



Trolda - Kramar!

10 Lotta från Småland:

skriven

I häftet finns det recept på panerat kött, det var bara panerat med osten och inget skorpmjöl. Det måste väl funka?

11 Åsa:

skriven

Å, fick du... jag blev inte uttagen...

Kommentera här: