Nu är goda råd dyra!!!

Jag behöver GI-tips!!
Det är inte direkt recept på mat jag är ute efter utan hellre tips om det där "lilla extra" som man kan unna sig även när man kör en GI-diet.
Godis-råtta som jag är....
;)

1 Tina:

skriven

När man är i rivstarten är ju tanken att avgifta kroppen från allt de söta, men jag brukar ta mig lite nötter att dämpa suget. När jag sedan är i fas 2 brukar vi på helgen lyxa med lite rött vin och en bit mörk choklad....men inte överdrivet =)) allt har med sunt förnuft.



http://www.gilivsstil.com/de-olika-faserna

2 annica:

skriven

Vad kul att du tittat in :) Vist är dt roligt att mata och hjälpade stackrarna. När det är högtryck här går det 10liter blandrön på en dag :) vad gör man inte för att hjälpa dem :)



Ha det gott/Annica

3 Fia:

skriven

Jag är verkligen ingen expert på GI, men jag vet att det finns ganska många bra sidor på nätet med tips på både mat och smarriga tilltugg enligt GI-metoden.

4 Ewa:

skriven

Jag har aldrig testat GI men har stora planer på att göra det. Det är bara så svårt att komma igång men jag mjukstartar med att försöka låta bli godis och fikabröd i veckorna. Tänk att allt gott ska vara onyttigt =(

5 Camilla:

skriven

Jag har aldrig kört GI, så jag har tyvärr inga tips att komma med. Däremot har jag ett underbart recept på GI-lasagne, som nog är det enda GI-recept jag någonsin ägt - och den gör jag ofta bara för att den är så god. Den finns i min blogg under Etiketter "recept köttfärs". Enkel och underbart god. :)

6 Synnöve:

skriven

Hejsan.

GI ja, kan du inte äta nötter som snadder om man blir godissugen?



Här stavar vi oss fram. Både tidigt och sent. Det är skönt och hjärtat får sig en rejäl genomkörare.



Har inte sett till Bosse Bäver själv, bara hans jobb. Men nog är de duktiga de där djuren.



Sitter och är trött och hängig. Förstår inte det. Måste nog ut och röra på mig lite mera än vad jag gör tror jag.



Ha en skön onsdag nu.

Kramen Synnöve.

7 Eva Å:

skriven

GI går ut på att utesluta kolhydrater och socker eftersom det ger mycket energi och det kan oftast inte kroppen göra sig av med såvida du inte tränar stenhårt så det är nog bara att bita ihop. Ett tips är som sagt nötter men det ska vara naturella, alltså inget salt eller olja och endast lite, ca ½-1 dl för det är mycket fett i nötter, bra fetter men allt fett, bra eller dåligt suger kroppen i sig. Ett annat tips är att dippa grönsaker i smaksatt youghurt eller gräddfil, det är nyttigt och bra. Det finns mycket bra litteratur om GI, men man ska inte köra GI bara för att gå ner i vikt, börjar du sen äta som vanligt med kohydrater och annat gotta så kommer du att gå upp det dubbla du gått ner, GI är en livstil inte ett sätt att snabbt gå ner i vikt även om det medför att man tappar kilon med sin nya livsstil. Man ska börja dagen med att äta som en kung, lunchen ska ätas som en mindre prins och middagen ska ätas som en fattiglapp, alltså bra frukost och sen trappar man ner under dan. Det är inte lätt att hålla kroppen i form men det är nog värt det när vi blir äldre!! Ses ikväll!

8 Nettan:

skriven

en lyxig kladdkaka i GI-anda, blir mer som chokladmousse: http://www.tasteline.com/Recept/LCHF-kladdkaka

kräver en klick grädde till.

Kommentera här: