Med minus...





...10 grader i natt så kändes det som att det var dags idag att stänga växthuset för säsongen.
Kan inte fatta att jag ha kunnat få röda tomater där inne till slutet av oktober!!



Idag fyllde jag en korg med alla de gröna tomater som fanns kvar.
Hoppas dom vill bli mogna och goda inne i ett fönster nu.



Tråkigt att växthussäsongen är över...nu får jag försöka hålla liv i växterna inne i stället.
;)

Fick en vacker orkidé på Feng Shui föreläsningen som jag känner mig lite orolig för.
Orkidéer och jag brukar inte komma så bra överens.

1 Anonym:

skriven

OJ, vilket rent, snyggt och välskött växthus!!



Angående orkidéer, gör som jag.. skit i dom!

Brukar ge mina en liten skvätt vatten varje söndag, glömmer jag bort det dröjer det till söndagen efter.. Ibland får dom vattnet genom att jag tar dom till slasken/hon och spolar lite ljummet vatten igen innerkrukan.

Ibland med vattenkannan, och ibland doppas krukan ner i vattenbad.. Lite hur som helst!

Men inte för ofta alltså!

Och mina mår förträffligt, blommor om gång på gång, med massor av blommor!



Ha en skön fredag//Kram

2 Ann Catrine:

skriven

P.S

Det var jag som var lite anonym här ovan...

3 Ann Catrine:

skriven

P.S

Det var jag som var lite anonym här ovan...

4 Ann Catrine:

skriven

Määä, vad är det frågan om ?!

5 Lotta:

skriven

Oj vad mycket tomater det fanns hoppas dom blir goda.

Kan inte ge dig något råd om Orkidéer jag har absolut inte gröna fingrar.

Ha en mysig fredagskväll

6 Helena:

skriven

Gott med egenodlade tomater....de mognar säkert.

Orkidéer är ju så lättskötta så det fixar du helt säkert.

Jag har nästan bara orkidéer och de blommar om och om igen.

Tack för fina ord om mina kort....det värmer verkligen.

Nu ser jag fram emot att träffa dig den 2/11.

Ha en mysig helg min vän!

Kram

7 sweetmama:

skriven

Minus 10 ???? Burrrr här är det minus 4 och blev vitt imorse.

Måste också plocka undan på min uteplats och förbereda för vinter

8 TokigTossa:

skriven

Vattna bara en gång var 10:de dag, ingen dush PÅ blommorna, men gärna på bladen.

Står bäst i öster fönster... Underbara blommor till en underbar kvinna! Kramen/T

9 Marie-Louise:

skriven

Ja kylan kom fort i år, känns det som.

10 Nina Lindh:

skriven

Japp, nu är det slut på odlandet ute. Mina stora goda smultron känner sig lite vissna och förfrusna.

Kommentera här: