I lördags hade jag en...

...spekulant på en ank-hanne som skulle titta förbi.
Strax innan hon dök upp så lyckades Baloo smita ut när min vän TokigTossa kom på besök.
Baloo fick direkt syn på ankorna och då slog terrier-hjärnan till.
Först sprang ankorna, sen sprang Baloo och sist sprang jag, vilt skrikande och med viftande armar,  för att försöka rädda de stackars ankorna.
Till slut fick jag i alla fall tag på Baloo och då hade han munnen full med fjädrar.
Som tur var så var det inte något mer än fjädrar som tog skada och en av mina fina ank-hannar har nu flyttat till Härnösand.
Alla nöjda och glada till slut...mest Baloo som var MYCKET nöjd över sin ank-jakt.


1 Åsa:

skriven

Hahaha, vilken syn!!! Fast tur att han inte lyckades bättre med sin jakt...

2 annica:

skriven

Sicken tur att det slutade väl :)

3 Mariette:

skriven

Tack för din hälsning!

...och vilken charmig hund =)

4 Ann Catrine:

skriven

fnissar

Säga vad man vill,

men livet på landet är då aldrig tråkigt!



Kramar!

5 Sandra:

skriven

Usch vilken skräck upplevelse,mest för ankorna förståss.. ;) Tur de gick bra!

6 Trolda:

skriven

Hahaha...=D Kan riktigt se er på rad där...=D Tur att ank-killen kom undan med lite förlorad fjäderdräkt så...=D



Trolda - kramar =D

7 Camilliondollar Baby:

skriven

Kan tänka mig att han är nöjd.

Kommentera här: