Gjorde ett pass på...




...jobbet igår och när jag kom hem var jag helt slut.
Inget speciellt hände på jobbet men jag har kommit på att mina energi-depåer är tömda.
Satt och funderade på året som gått och konstaterade att det varit ett fruktansvärt energi-krävande år.
Nära och kära med jobbiga energi-sugande relationer, vår granne A höll på att förlora livet i en misslyckad operation, S:s sambos bror omkom i en bilolycka, "medelålders-sjukdomar" bland nära och kära, nära och kära som kämpat med dålig ekonomi, både jag och A höll på att förlora våra jobb, A:s tumör och nu det sista med en av våra arbetskamrater som gick bort i torsdags i en hjärnblödning.

Är det inte så att olycka "bara" ska komma i klumpar av tre??!!

När jag summerar det här året så är det inte så konstigt att jag är trött.

Nu vill jag att det ska hända roliga saker i min omgivning.
Jag behöver fyllas på med positiv energi i massor!!

När jag tänker tillbaka på året som gått kan jag även konstatera att vi på många sätt är lyckligt lottade.
Det finns människor i vår omgivning som hela tiden fyller oss med positiv energi.
Utan dom människorna så skulle det här året ha varit en total katastrof.
Nu är i all fall näsan över vattenytan även om orken inte är som tidigare.

Skickar en tacksam tanke till alla som ger oss positiv energi, både IRL och självklart också här i Bloglandia.




1 sweetmama:

skriven

Tänkte när jag liste att undra om jag vågar tänka tillbaka och summera mitt år. För vi hade också en jättejobbig start i början av året och nu har jag försökt förtränga en hel del för att det är för jobbigt att tänka på.

Om det kommer olyckor om 3 ökas det då med 3 om det händer fler saker till 6, 9, 12....

Lycka till i dina tävlingar du är med i så hoppas vi på ett bra 2011

2 maria:

skriven

Ni har haft det väldigt tufft och har en tuff resa framför er oxå..Men nu hoppas jag att du kan få en massa roliga händelser framför er oxå...



Ha en fin kväll !

Kram

3 Mia:

skriven

Jag saknar ord, så därför blir det....kram!!!

4 TokigTossa:

skriven

Käraste gumman min!



Jag läser ditt inlägg med en tår i ögonvrån, jag är så glad att få vara din vän o att få finnas för er när jag behövs!



Jag tvivlar inte en endaste milli-sekund på att du skulle handla på något annat sätt än det vi som har glädjen att få finnas i er närhet nu gör!



Största söndagskramen/Tossan!

5 My:

skriven

Verkligen tungt år, men efter ett sånt år bara måste det vända gå uppåt och hända BRA saker. Massa kramar

6 Anonym:

skriven

Usch ja, vilket jobbigt år du har bakom dig! Inte undra på att du är trött....all din energi verkar ju förbrukad :(



Men hoppas du hittar något som kan börja ge dig tillbaka din energi.



Ha det så gott, trots allt!

Kram!

7 Hypofysen:

skriven

Hoppas verkligen det vänder nu. Det känns så orättvist att vissa, som ni, ska få så mycket negativt som händer ett o samma år. Förhoppningsvis blir det bättre framöver o sen borde ni väl ha förbrukat er del av otur, sorg o olycka. Styrkekramar!

8 Lotta:

skriven

Hoppas att det bara blir bättre och bättre från och med nu!!!

9 Fia:

skriven

Inte konstigt att energin tryter efter ett jobbigt år. Hoppas nu att ni har många roliga och energiskapande händelser framför er. Kram!

10 Jaana:

skriven

Oj, såg att mitt namn hade "ramlat" bort på kommentaren jag lämnade igår.....

Min kommentar är efter My´s.



Kram!

11 julia ♥:

skriven

Har du bakat pepparkakaor ännu !? <33

12 Nettan:

skriven

Man behöver inte ha sådan maximal otur för att ha slut på ork, så jag kan förstå hur uttömda dina depåer måste vara efter allt det där!

Hoppas det vänder nu så att ni kan tanka ny energi!

Kram, Nettan

13 Lizaloop:

skriven

Usch vad jobbigt ni har det, tycker verkligen synd om er. Sänder ett gäng styrkekramar och tankar!

KRAM

14 Carina:

skriven

Usch vilket tufft år det blev för er del.

En olycka kommer sällan ensam brukar det sägas och i erat fall stämmer det ju verkligen......tänker ofta på er och vet vad ni går igenom....((Kram))

Kommentera här: